Проект (реєстр №2864) передбачає внесення змін до ряду законодавчих актів, зокрема до Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, законів "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про основи містобудування", "Про оренду землі", "Про планування і забудову територій". Суть запропонованих змін полягає у передачі повноважень щодо розпорядження землями державної власності від органів виконавчої влади до органів місцевого самоврядування. Також пропонується уточнення окремих повноважень органів місцевого самоврядування у даній галузі, зокрема, щодо "встановлення особливостей розпорядження землями, вилучення (викупу), надання, передачі у власність, припинення права користування, зміни цільового призначення, обмеження, тимчасової заборони (зупинення), припинення використання земельних ділянок" на відповідних територіях.
Члени Комітету зазначали, що проблема розмежування повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування справді є актуальною і потребує розв'язання у процесі вдосконалення законодавства. Зверталася увага на те, що необхідною умовою цього процесу є дотримання приписів Конституції України, які визначають принципові положення щодо організації діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування. А пропозицію передачі повноважень щодо розпорядження землями державної власності органам місцевого самоврядування народні депутати розцінюють як відступ від конституційних принципів побудови таких правовідносин.
На їхню думку, подібні зміни розбалансовують повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування і штучно створюють прогалини в законодавстві, що може призвести до нівелювання ролі законодавства в земельних відносинах.
Члени Комітету зауважили, що запропоновані положення не узгоджуються зі статтею 142 Конституції України, у якій сказано, що земля знаходиться у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а в управлінні районних та обласних рад перебувають тільки об'єкти їх спільної власності. Таким чином, законодавче закріплення повноважень місцевих рад встановлювати особливості розпорядження землями на відповідній території призведе до порушення принципу стійкості органів місцевого самоврядування, вважають народні депутати.
Так як дані пропозиції не відповідають положенням Основного Закону України ще й тому, що право власності на землю набувається й реалізується виключно відповідно до закону, а тому до повноважень відповідної ради не може бути віднесено можливість самостійного визначення певних, не передбачених законом, особливостей, члени Комітету визнали за доцільне даний законопроект відхилити. Рішення відправлено в профільний Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин для врахування.