Документом (реєстр. №2435) пропонується визначити принципи, загальні правові, організаційні та фінансові засади соціальних гарантій громадян України. Подається перелік соціальних гарантій у випадку безробіття, професійного захворювання та нещасних випадків на виробництві, завдання шкоди при надзвичайних ситуаціях. Визначені окремі соціальні гарантії, що встановлюються деяким групам населення: чорнобильцям, інвалідам, ветеранам війни та праці. Визначаються принципи, критерії надання, джерела фінансування, перелік послуг та коло осіб, які мають право на такі види соціальних гарантій як соціальне страхування, соціальна підтримка сім’ї, соціальна допомога та соціальне обслуговування, принципи отримання соціального житла.
Як відзначали при обговоренні члени Комітету, головним недоліком поданого матеріалу є відсутність належного змістовного та логічного структурування. Формування структури законопроекту здійснено виходячи з переліку вже чинних законів, а не внутрішньої логіки правового матеріалу. Такий підхід не дозволяє належним чином забезпечити встановлення єдиних принципів та засад формування системи державних соціальних гарантій.
На засіданні Комітету зазначалося також, що деякі норми, проекту вже регулюються Конституцією та законами України. Так, механізм соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, базується на Законі "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" і саме до нього слід вносити відповідні зміни й поправки.
Наголошувалося також, що редакції статей 56, 57 законопроекту суперечать статті 22 Конституції України, оскільки звужують права постраждалих від аварії на ЧАЕС громадян стосовно використання права на зниження пенсійного віку.
Комітет вважає, що при доопрацюванні законопроекту необхідно вилучити всі норми, що стосуються соціальних гарантій громадян, постраждалих від аварії на ЧАЕС, оскільки вони врегульовані чинним законом.. Рішення направлено до Комітету з питань соціальної політики та праці.