Законопроектом (реєстр. №2343) передбачається запровадження єдиного соціального внеску, встановлення його базової ставки, консолідація в окремому органі Пенсійного фонду таких функцій як реєстрація платників і застрахованих осіб, збір коштів, здійснення контролю за повнотою та своєчасністю справляння єдиного соціального внеску, прийняття звітності та здійснення перевірок, формування та ведення інформаційної системи відомостей про застрахованих осіб.

Державний нагляд за діяльністю Пенсійного фонду України щодо збору єдиного соціального внеску, обліку надходжень від його сплати та контролю за використанням коштів покладається на спеціально уповноважені центральні органи виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики у сфері фінансів.

Головною особливістю законопроекту є те, що його положення не обмежуються консолідацією в одному органі Пенсійному фонді України спільних для усіх фондів функцій. Водночас, пропонується ліквідувати існуючі фонди соціального страхування, управління в яких здійснюється трьома сторонами соціального партнерства, а також передавати Пенсійному фонду України всі повноваження та функції щодо здійснення загальнообов'язкового державного страхування за всіма його видами.

Зокрема, розподіл коштів за окремими видами соціального страхування передбачається здійснювати за рішенням правління Пенсійного фонду України.

Члени Комітету звернули увагу на те, що проект не дає чіткого уявлення про розподіл відповідальності між суб'єктами Фонду, визначення структури та статусу органів, що здійснюватимуть запропоновані функції, не регламентує порядок координації діяльності департаментів пенсійного та соціального страхування на центральному рівні.

Комітет вважає, що у разі запровадження в дію положень законопроекту повністю руйнуються існуючі організаційно-фінансові основи системи загальнообов'язкового державного соціального страхування. Порушується принцип повноти відповідальності кожного з фондів соціального страхування за фінансовий стан у відповідному виді соціального страхування, раціональність їх використання, повноту і своєчасність страхових виплати та надання послуг. Страховик, страхувальники та застраховані особи не матимуть змоги контролювати використання цих коштів, в тому числі і на можливе покриття касових розривів Державного бюджету України за рахунок позабюджетних коштів.

Комітет вважає, що низка положень законопроекту потребує суттєвого доопрацювання з точки зору нормо-проектувальної техніки виконання. Положення законопроекту щодо реєстрації та обліку платників єдиного соціального внеску, яким передбачено подання заяви про реєстрацію, як платника єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України, суперечить вимогам Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", норми якого регламентують взяття на облік у фондах соціального страхування та Пенсійному фонді України платників страхових внесків на підставі повідомлення державного реєстратора.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51