Законопроектом (реєстр. №2113) пропонується удосконалити чинне у цій сфері законодавство України в питаннях визначення правових та організаційних засад запобігання, виявлення та припинення корупції в публічній та приватній сферах, відшкодування заподіяної корупційними правопорушеннями шкоди, поновлення прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб, держави, регулювання міжнародного співробітництва у сфері протидії корупції.

Голова Комітету Микола Джига, зокрема, зазначив, що основними завданням проекту є гармонізація українського законодавства з міжнародними нормами та правовими стандартами, що регулюють всі аспекти попередження та протидії корупції. Пропонується також визначення єдиного підходу до розуміння сутності корупції, різновидів її проявів, законодавчого врегулювання юридичної відповідальності за вчинення корупційних діянь.

Зокрема, в проекті розширено перелік суб’єктів корупційних правопорушень (стаття 2).

Так, згідно із проектом, крім державних службовців різних рангів, до відповідальності можуть також притягуватись і посадові особи суб’єктів господарювання всіх форм власності, фізичні та юридичні особи за надання матеріальних та нематеріальних благ особам, уповноваженим на виконання функцій держави та особам, прирівняним до осіб, уповноважених на виконання функцій держави.

До спеціально уповноважених органів, які здійснюють заходи щодо запобігання та протидії корупції пропонується віднести відповідні підрозділи Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України та органів прокуратури України, а також інші органи, уповноважені протидіяти корупції. На Раду національної безпеки і оборони України покладатиметься координація і контроль діяльності органів виконавчої влади щодо запобігання та протидії корупції.

За словами М.Джиги, в законопроекті виписано положення, якими визначаються обмеження, спрямовані на запобігання та протидію корупції, процедура здійснення спеціальних перевірок осіб, що претендують на заняття посад, пов’язаних з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, обмеження щодо одержання подарунків тощо.

Обмеження, спрямовані на запобігання та протидію корупції (стаття 5 проекту), полягають у забороні особам, зазначеним у цьому закону, з метою незаконного одержання будь-яких благ матеріального і (або) нематеріального характеру для них особисто чи для інших осіб, використовуючи своє службове становище. Зокрема: сприяти фізичним і (або) юридичним особам у здійсненні ними підприємницької діяльності, одержанні субсидій, субвенцій, дотацій, кредитів або пільг; сприяти призначенню на посаду особи, яка не має переваг перед іншими кандидатами на цю посаду; займатися підприємницькою діяльністю безпосередньо або через посередників чи підставних осіб (крім наукової, викладацької, творчої роботи, а також медичної практики, які здійснюються у позаробочий час) тощо.

Порядок здійснення спеціальних перевірок осіб, що претендують на заняття посад, пов’язаних з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, пропонується визначити статтею 6. Обмеження щодо одержання подарунків визначається статтею 7 проекту. Порядок здійснення фінансового контролю визначений статтею 8 проекту. Стаття 18 передбачає відповідальність за вчинення корупційних правопорушень.

  
Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51