Законопроектом (реєстр. № 2323) запропоновано визначити основні засади національних інтересів України в галузях зовнішньої, внутрішньої політики, національної безпеки, соціального захисту населення та в інших важливих сферах суспільного життя.

На засіданні Комітету зазначалося, що законопроект підготовлено як політичний документ, який пропонується прийняти у формі закону. На думку народних депутатів, він переобтяжений текстами ненормативного характеру (описовими фразами, гаслами, приписами розпорядчого характеру тощо), які не пов’язані з будь-якими нормами.

Наприклад, юридично некоректно викладено положення статті 6 проекту про те, що Україна має стати країною "з неринковим суспільством із ринковою економікою", однак пояснення щодо цього терміну, який тип країни мається на увазі відсутні. Нерідко в тексті робляться спроби врегулювати питання, які за самою своєю суттю не піддаються правовому регулюванню.

Секретар Комітету Василь Волга, зокрема, підкреслив, що положення проекту викладені не юридичною лексикою, що значно ускладнює роботу над ним та сприйняття цього документу як правового акту. Він може розглядатись як політико-економічна доктрина чи програма, але не має необхідних основних ознак притаманних закону.

Проектом пропонується врегулювати засади національних інтересів України, зазначалося на засіданні Комітету. Обґрунтовуючи це, автор неодноразово посилався на п.5 статті 85 Конституції України, згідно з яким до повноважень Верховної Ради України відноситься визначення засад зовнішньої і внутрішньої політики. Однак, наявність в Конституції такого пункту ще не означає, що національні інтереси України (зокрема, засади національних інтересів) мають визначатись саме законом під однойменною назвою. Втіленням довготривалих національних інтересів, на думку членів Комітету, є закони, які містять конкретні правові приписи. Наприклад, актом, який визначає національні інтереси в сфері внутрішньої економічної політики передусім має бути Цивільний кодекс.

"Якщо предметом закону стають не конкретні суспільні відносини, а "засади", тим більше "засади" такого широкого і проблематичного з правової точки зору поняття як національні інтереси, то проект такого акту неминуче набуває не нормативного, а декларативно-рекомендаційного характеру. Основні принципи, на яких має будуватись і діяти українська держава (в тому числі і економічні), вже викладені в Конституції і потребують не формулювання, а втілення в конкретних нормах", - наголосили члени Комітету.

  

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51