Члени Комітету, заслухавши інформацію Міністерства фінансів відзначили, що проект (реєстр. №2000) має ряд позитивних положень. Так, у системі соціального забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу вперше передбачено запровадження сплати внесків цією категорією осіб на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України. Для цього у бюджеті заплановані видатки у сумі 2,6 млрд. гривень. Пропонується зменшити діючі ставки збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з доходів фізичних осіб з 1 відсотка до 0,5 відсотків, дещо збільшені видатки на виплату одноразових щорічних грошових виплат до Дня Перемоги тощо.

Водночас народні депутати зробили низку зауважень до законопроекту. Зокрема, вони звернули увагу на те, що Уряд порушує чинне законодавство щодо зарахування зборів на обов'язкове державне пенсійне та інші види страхування до доходів державного бюджету.

Члени Комітету наголосили, що Кабінет Міністрів у проекті повторює недоліки законопроектів попередніх років щодо урізання соціальних прав ветеранів війни, праці та військової служби, пенсіонерів та інвалідів.

Разом з тим основними напрямами бюджетної політики на 2007 рік визначено, що Державний бюджет України на плановий рік має бути сформований з урахуванням недопущення скорочення соціальних видатків.

В проекті бюджету зберігаються темпи росту базових соціальних нормативів та гарантій (прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати), що були закладені у минулорічному бюджеті, передбачено підвищення рівнів та обсягів всіх соціальних видатків. Однак, темпи зростання базових соціальних нормативів плануються нижчими від передбачуваних проектом темпів зростання інфляції в наступному році.

Комітет звертає увагу на те, що низка положень законопроекту спрямована на зниження соціальних гарантій громадян - ст.60 (стосовно встановлення обмеження на виплату різних видів допомог), ст.76 (зокрема стосовно пунктів 29, 37, 38, 39, 40, 41, 46, 49, 50, 51 та інших, нормами яких зменшується розмір соціальних гарантій, встановлених законом), ст.109 (стосовно невиплати пенсій особам, яким достроково призначена пенсія за віком), ст.116 (стосовно встановлення обмеження на розмір пенсії працюючим пенсіонерам), ст.140 (стосовно обмеження строку перебування на лікарняному).

Народні депутати зазначають, що норми цих статей проекту суперечать статті 22 Конституції України, відповідно до якої "конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод".

Комітет вважає вкрай недостатніми темпи зростання пенсій, особливо з огляду на значний ріст цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, продукти харчування, ліки.

Аналіз засвідчує, що на фоні інфляційних процесів, зростання цін запропоновані розміри прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати, пенсій є заниженими. Темпи зростання цих мінімальних державних гарантій є нижчими ніж в 2006 році (відповідно: 11,6% - 8%; 20,5% - 12,5%; 10,2% - 7,9%)

Проектом бюджету (ст.116) передбачено обмеження щодо виплати пенсій. Члени Комітету вважають, що такий підхід не узгоджується з чинними законами України, які встановлюють право на отримання пенсії без такого обмеження. За умови реалізації урядової пропозиції щодо встановлення обмеження на розмір пенсії працюючим пенсіонерам наслідком може бути, зокрема:

відтік кадрів найвищої кваліфікації з вищих навчальних закладів та науково-дослідних установ, закриття аспірантур та докторантур, ліквідацію широкого контингенту периферійних навчальних закладів;

зменшення надходжень до бюджету від податку з доходів фізичних осіб та цільових, у тому числі Пенсійного, фондів;

посилення тіньового сегменту підприємницького сектору внаслідок переоформлення власного бізнесу на підставних осіб не пенсійного віку, оскільки обмеження розміру пенсій пропонується поширити на усі категорії пенсіонерів, в тому числі і працюючих в недержавному секторі;

зниження купівельної спроможності населення;

збільшення кількості громадян, які потребуватимуть житлових субсидій, що створить додатковий тягар на бюджет.

Основними напрямами бюджетної політики визначено, що у проекті Державного бюджету на 2007 рік необхідно врахувати видатки на подальше поетапне впровадження Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Разом з тим статтею 76 проекту бюджету передбачено зупинити дію статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" (крім дітей війни інвалідів).

Основними напрямами також передбачалося упорядкування пільг, гарантій, умов матеріально-технічного забезпечення діяльності керівних працівників органів державної влади та внесення пропозицій стосовно змін до відповідних законодавчих актів.

Водночас проектом пропонується відмінити низку законодавчих гарантій усім категоріям державних службовців. Комітет наголошує, що реалізація відповідних норм проекту призведе до зниження престижності праці в органах державної служби, невідповідності матеріального винагородження праці державних службовців обсягам, складності та інтенсивності такої праці, відтоку кваліфікованих кадрів з державної служби, що у підсумку негативно позначиться на діяльності системи державної влади загалом.

Комітет звертає увагу на те, що у порівнянні з минулим роком значно зменшилися обсяги погашення знецінених вкладів населення.

Комітет вважає, що потребує коригування ст.99 законопроекту, якою встановлено, що в разі недостатності виділених з Державного бюджету коштів по бюджетних програмах, пов'язаних з розмежуванням джерел виплати пенсій між Державним бюджетом та Пенсійним фондом, пенсії, визначені законодавством для відповідних категорій громадян, виплачуються у повному обсязі за рахунок коштів Пенсійного фонду, що суперечить положенням чинного законодавства.

Комітет не погодився з нормою частини третьої статті 40, якою Кабінетом Міністрів встановлюється порядок надання пільг, компенсацій, гарантій, соціальної допомоги, допомоги сім'ям з дітьми та інших соціальних виплат.

У членів Комітету викликала сумнів пропозиція щодо необхідності створення недержавного пенсійного фонду для працівників бюджетної сфери з направленням туди державних коштів у сумі 200 млн. гривень. Виникає питання: яка категорія державних службовців туди потрапить і якого віку?

Комітет направив свої зауваження і пропозиції до проекту закону про державний бюджет на 2007 рік Комітету з питань бюджету для врахування при його доопрацюванні.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51