За чотири роки Комітетом проведено 105 засідань, на яких розглянуто 330 питань, підготовлено і внесено на розгляд Верховної Ради 42 законопроекти, прийнято і підписано Президентом України - 16.

Верховною Радою України ухвалені закони: про внесення змін до статті 7 Закону України "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні"; про внесення змін до Закону України "Про органи і служби у справах неповнолітніх та спеціальні установи для неповнолітніх"; "Про Загальнодержавну програму підтримки молоді на 2004-2008 роки"; про внесення змін до статті 1 Закону України "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні"; про внесення змін до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу"; "Про забезпечення молоді, яка отримала вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем з наданням дотації роботодавцю"; "Про внесення змін до Закону України "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні" (щодо затвердження Загальнодержавної програми); "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування"; про внесення змін до деяких законів України (щодо центрів соціальних служб), "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення працевлаштування молоді; "Про внесення змін до Закону України "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні".

Прийнято Верховною Радою України та направлено на підпис Президенту України Закони про волонтерський рух, про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту осіб із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

За ініціативою Комітету проведені парламентські слухання: "Про становище молоді в Україні" (листопад 2002р., листопад 2003р., листопад 2005р.,), "Про стан і перспективи розвитку молодіжного житлового будівництва в Україні" та Дні Уряду з питань щорічного оздоровлення дітей.

У грудні 2006 року Комітет провів слухання щодо дотримання вимог законодавства та перспектив розвитку туристичної галузі. Проведені круглі столи: "Законодавче врегулювання діяльності Товариства сприяння обороні" та "Правові засади діяльності дитячо-юнацьких спортивних шкіл".

З ініціативи Комітету була прийнята Постанова Верховної Ради України "Про Премію Верховної Ради України за внесок молоді у розвиток парламентаризму, місцевого самоврядування".

У Комітеті щорічно проводиться робота щодо визначення стипендіатів Верховної Ради України - студентів вищих навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей з малозабезпечених родин, які навчаються у вищих навчальних закладах.

На виконання контрольних функцій за дотриманням і реалізацією Конституції України та законів України проведено 30 засідань Комітету, на яких обговорювалися питання виконання вимог законодавства щодо: надання пільгових довгострокових кредитів молодим сім'ям та молодим громадянам на будівництво житла; забезпечення молоді першим робочим місцем; дотримання законних прав неповнолітніх та розвитку мережі спеціальних установ для неповнолітніх; організації відпочинку та оздоровлення дітей; фінансування програм молодіжних та дитячих громадських організацій із Державного бюджету, державної підтримки спорту вищих досягнень та розвитку мережі спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних шкіл; державної політики в галузі оподаткування суб'єктів туристичної діяльності та в сфері фізичної культури та спорту; стану дотримання в Україні норм Антидопінгової конвенції та вдосконалення чинного законодавства; нормативів розвитку туристичної інфраструктури та заходів щодо стимулювання внутрішнього туризму.

В порядку контролю за дотриманням вимог законодавства та з метою узагальнення практики його застосування були проведені виїзні засідання Комітету з питань реалізації вимог законодавства щодо розвитку дитячих оздоровчих закладів, туризму, стану дотримання вимог законодавства і перспектив вдосконалення матеріально-технічного і кадрового забезпечення фізичного виховання та розвитку спорту вищих досягнень.

Закладення основних правових засад функціонування і розвитку галузей фізичної культури і спорту, туризму, над якими працював Комітет, сприяли позитивним зрушенням в реалізації державної молодіжної політики в питаннях:

- визначення зобов'язань держави щодо підтримки молоді на 2004-2008 роки;

- розширення механізмів забезпечення державних гарантій працевлаштування молоді;

- значного збільшення кількості дітей, які були оздоровлені в дитячих оздоровчих закладах;

- забезпечення фінансування послуг молодіжних центрів праці незайнятій молоді за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття;

- вдосконалення правового захисту неповнолітніх;

- розширення кола молодих громадян держави, які матимуть змогу користуватися можливостями законодавства, що визначають певні пільги для молоді;

- вдосконалення системи здійснення надання молодим громадянам державних довгострокових пільгових кредитів для будівництва (придбання) житла;

- визначення соціальних стандартів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування щодо їх матеріального та житлового забезпечення, медичного обслуговування, соціального страхування, освітньої та професійної підготовки, отримання першого робочого місця, а також пріоритетності сімейних форм влаштування та утримання дітей-сиріт;

- забезпечення систематичного контролю за організацією та проходженням альтернативної (невійськової) служби громадянами України.

У сфері фізичної культури і спорту прийняті з ініціативи Комітету законодавчі акти сприяли посиленню боротьбі з вживанням спортсменами заборонених медико-біологічних та фармакологічних засобів, інтеграції до європейського правового поля в галузі спорту; вдосконаленню порядку надання спортивній федерації статусу національної; приведенню національної спортивної термінології у відповідність з міжнародними стандартами.

Ухвалені Верховною Радою закони та постанови в галузі туризму, які ініціював Комітет, посилили відповідальність туристичних фірм перед туристами, чітко визначили права і обов'язки суб'єктів господарювання і туристів, посилили державне регулювання в галузі тощо.

Голова Комітету Катерина Самойлик, підсумовуючи роботу Комітету, зазначила: "незважаючи на вдосконалення законодавства щодо забезпечення державної молодіжної політики, фізичної культури, спорту і туризму, його реалізація внаслідок постійних реформувань структур державного управління, фінансування за залишковим принципом, знаходиться на низькому рівні". Зокрема, за словами Голови Комітету, галузь туризму на 2006 рік залишилася зовсім без державної підтримки, недостатньо виділяється коштів на реалізацію заходів, передбачених Державною програмою підтримки молоді на 2004-2008 роки, на розвиток молодіжного житлового будівництва. Катерина Самойлик вважає, що вдосконалення потребує нормативно-правова база щодо забезпечення дієвого механізму контролю за ефективністю витрачання бюджетних коштів та залучення позабюджетних коштів на розвиток спорту вищих досягнень, розвиток його інфраструктури.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51