Проектом вносяться зміни до законів "Про оподаткування прибутку підприємств", "Про податок на додану вартість", "Про операції з давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах" з метою врегулювання питань оподаткування іноземних інвестицій в Україну, оподаткування експорту послуг та результатів робіт, що їх надають резиденти, вирішення проблем удосконалення механізму відшкодування ПДВ з бюджету, встановлення економічно обґрунтованого порядку нарахування амортизації тощо.

Також законопроект спрямовано на усунення проблем, що виникли у зв’язку із зміною режиму оподаткування суб’єктів підприємницької діяльності, які використовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Зокрема. Проектом передбачається відновлення поняття "експорту послуг" шляхом запровадження норми щодо оподаткування ПДВ за нульовою ставкою поставки послуг резидентом України, якщо місце надання таких послуг знаходиться за межами митної території України, виключення норми щодо визначення місця, де фактично надаються послуги у сфері проведення будь-яких робіт з рухомим майном, що змінюють його якісну характеристику. Ця норма фактично запровадила оподаткування ПДВ деяких операцій з надання резидентами України послуг (виконання робіт), що споживаються за межами митної території України (наприклад, ремонт суден), що вже призвело до скорочення замовлень іноземних замовників, скорочення робочих місць у багатьох регіонах України тощо. Зазначена норма суперечить принципам функціонування податку на додану вартість, вважають народні депутати.

Законопроектом вводиться єдина система бюджетного відшкодування податку на додану вартість без поділу на експортне і "внутрішнє" бюджетне відшкодування. Відшкодування здійснюється органом Державного казначейства за заявою платника протягом п’яти операційних днів після спливу 30 календарних днів починаючи з дня поштового відправлення податкового розрахунку (заяви) шляхом перерахування коштів на податковий рахунок платника. У разі виявлення податковим органом протягом зазначених 30 календарних днів порушень з боку такого платника податку процес відшкодування може бути призупинено на 30 календарних днів. Після чого платник або погоджується з висновком податкового органу про неправомірність заявленої суми до відшкодування або оскаржує висновки податкового органу в судовому або адміністративному порядку. У цьому разі орган Державного казначейства повідомляється платником про таке оскарження, що є підставою для відшкодування ПДВ, при умові, що за зустрічним позовом податкового органу суд не прийме рішення про призупинення відшкодування до остаточного рішення суду.

Законопроектом пропонується спростити систему роботи підприємств при здійсненні операцій з давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах, особливо для підприємств, які не мають достатнього обсягу обігових коштів. Це надасть можливість усунути громіздку та коштовну систему авалювання векселів для сумлінних платників податків, вивільнити значні обсяги обігових коштів, недоцільні витрати, і підвищити конкурентоспроможність вітчизняних підприємств. 

  
Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51