Законопроектом пропонується частину другу статті 10 Закону "Про державну службу", яка має такий зміст: "Державний службовець повинен діяти в межах своїх повноважень. У разі одержання доручення, яке суперечить чинному законодавству, державний службовець зобов'язаний невідкладно в письмовій формі доповісти про це посадовій особі, яка дала доручення, а у разі наполягання на його виконанні - повідомити вищу за посадою особу", доповнити наступним реченням: "Якщо посадова особа, яка віддала доручення, підтвердить його правомірність, державний службовець звільняється від відповідальності за виконання отриманого доручення".
На засіданні Комітету наголошувалося, що в чинній редакції йдеться про доручення, яке суперечить чинному законодавству України, а державний службовець від самого початку усвідомлює, що зміст доручення, яке він одержав, суперечить чинному законодавству України. Тільки в такому разі він може доповідати про це посадовій особі, яка віддала таке доручення.
Тобто, ця норма спонукає державного службовця максимально додержуватись у своїй діяльності вимог закону і вживати для цього усіх можливих заходів. Натомість, ініціатор проекту пропонує доповнення, яке йде врозріз із цією метою, оскільки воно звільняє державного службовця – виконавця доручення – від відповідальності навіть у тому разі, коли він не доповів про незаконність доручення вищій посадовій особі, тобто не вжив усіх залежних від нього заходів для забезпечення додержання закону.
Комітет вважає, що законопроект не узгоджується з чинним законодавством та може мати негативні наслідки у разі його прийняття щодо додержання державними службовцями законів у своїй діяльності і щодо дотримання ними принципу персональної відповідальності за виконання доручення.