Проектом закону пропонується внести зміни, спрямовані на застосування при призначенні пенсій за Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", окремих норм і підходів, що визначені базовим пенсійним Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Зокрема, це стосується визначення заробітку, що використовується при обчисленні пенсії постраждалим особам; підвищення пенсій внаслідок зростання величини середньої заробітної плати в України; збільшення розміру кратності мінімальної заробітної плати для обчислення пенсій ліквідаторам, що здійснювали цю роботу на безплатній основі.
Загалом підтримуючи пропозицію щодо покращання рівня пенсійного забезпечення постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та його реальне наближення до відповідних соціальних нормативів, Комітет звертає увагу на те, що запропонований автором порядок визначення заробітку з урахуванням положень статті 40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", а саме коефіцієнту заробітної плати, не може бути застосованим до такої категорії осіб, як особи, що працювали на території радіоактивного забруднення менше 12 місяців, оскільки офіційні помісячні показники середньої заробітної плати в галузях національної економіки, що застосовуються для визначення такого коефіцієнта, існують лише з січня місяця 1992 року.
У членів Комітету викликає сумнів застосування норми п.2 статті 41 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", а саме зміна обмеження заробітку з 3,0 тис. крб. за місяць на 1 тис. крб.(середня з.п. за 1986 рік х 5,6), оскільки це призведе до суттєвого зменшення заробітку, який враховується при обчисленні пенсій.