Законопроектом пропонується введення нового виду державної допомоги сім‘ям з дітьми – допомоги у вигляді депозитних рахунків на ім‘я новонародженої дитини для накопичення коштів до її повноліття, розмір якої буде становити два прожиткових мінімуми на одну особу в розрахунку на місяць. На цю суму мають нараховуватися відсотки у розмірі не меншому за облікову ставку Національного банку України.
Комітет вважає, що запропонована законопроектом норма, яка передбачає виплату допомоги безпосередньо дитині, не відповідає концепції базового Закону "Про державну допомогу сім‘ям з дітьми", а саме, надання гарантованого державою рівня матеріальної підтримки сімей з дітьми шляхом надання державної грошової допомоги з урахуванням складу сім‘ї та її майнового стану.
На засіданні Комітету зазначалося, що норми чинного закону реалізуються сьогодні не повною мірою. Так, незастрахована особа, яка доглядає дитину до досягнення нею трирічного віку, отримує тільки 90 грн. на місяць, а малозабезпечена сім‘я з двома дітьми, яка має середньомісячний сукупний дохід 480 гривень, вже не може розраховувати на будь яку державну соціальну допомогу.
Тому Комітет вважає передчасним запровадження нового виду допомоги, що призведе до щорічного відволікання значних ресурсів з Державного бюджету (на 2006 рік орієнтовно 338 млн. грн.).
На думку членів Комітету, норми представленого законопроекту спрямовані не на забезпечення ефективного соціального захисту сімей з дітьми до їх повноліття, а на розвиток Державного ощадного банку.
Комітет вважає прийняття запропонованого народними депутатами України В.Губським, В.Гуровим, В.Демьохіним законопроекту передчасним і пропонує повернути його авторам законодавчої ініціативи для доопрацювання з урахуванням висновків Головного Науково-експертного управління Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України.