Законопроектом пропонується централізувати в органах Пенсійного фонду функції сплати внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та реєстрації їх платників, а також консолідувати кошти соціального страхування за трьома видами: на пенсійне страхування, на страхування на випадок безробіття та у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності на основі встановлення єдиного внеску, що має сплачуватися за регресним принципом.
Проектом також передбачено визначити основні засади здійснення персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, встановити єдиний порядок нагляду за діяльністю фондів соціального страхування.
Комітет вважає, що проект має суттєві недоліки і повністю порушує створену в Україні систему соціального страхування громадян України. Зокрема, порушується основний принцип соціального страхування – рівності прав застрахованих осіб стосовно сплати страхових внесків та отримання страхових виплат. При цьому втрачається взаємозв’язок індивідуального вкладу застрахованої особи та його роботодавця з розміром страхових виплат. Законодавством передбачено, що страхові виплати обчислюються виходячи з середньої заробітної плати, з якої сплачені страхові внески.
При застосуванні регресивної шкали, яка пропонується в проекті з’являється диспропорція між вкладом до фондів та розмірами виплат.
З прийняттям Закону "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", діяльність органів Пенсійного фонду буде спрямована на здійснення організаційних заходів по запровадженню цього виду соціального страхування, а тому покладання загальних функцій всіх страхових фондів на Пенсійний фонд може мати в його діяльності негативні наслідки. Негативно це вплине і на роботу, передусім, страхових фондів. Крім цього, Пенсійний фонд за своїм статусом не відноситься до страхових фондів, а є і залишається центральним органом виконавчої влади