Метою законопроекту є визначення правових, економічних, соціальних та організаційних засад з проведення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) із заміною непридатного для проживання, застарілого житлового та не житлового фонду.
Під час доопрацювання законопроекту до другого читання було розглянуто 234 зауваження та пропозиції до нього, висловлених народними депутатами України під час його розгляду у першому читанні, а також Головним науково-експертним управлінням. Зокрема, до законопроекту внесені норми, які чітко визначають критерії щодо будинків, які підпадають під дію цього Закону, джерела фінансування реконструкції житлового фонду, розкривають зміст термінів "суспільна необхідність", "застарілий житловий фонд", "маневрений житловий фонд", "стартові житлові будинки" тощо.
Значного корегування зазнала найбільш дискусійна стаття 12 законопроекту, яка визначає примусовість виселення мешканців, що з різних обставин не виявлятимуть бажання міняти місце проживання. Більшість членів Комітету погодилась з запропонованою нормою, згідно з якою якщо понад 75% власників (наймачів) житлових приміщень будинку погодилися на відселення, до інших власників можуть бути застосовані за суспільної необхідності примусові заходи щодо відчуження цих приміщень за рішенням суду при умові попереднього і повного відшкодування шляхом викупу за ринковою вартістю.
Законопроект у ході допорацювання доповнений нормами щодо гарантії та забезпечення захисту майнових прав громадян на житлові та не житлові приміщення, які реконструюються, а також такими, які конкретизують обов'язки та повноваження органів виконавчої влади і місцевого самоврядування на всіх етапах здійснення реконструкції кварталів застарілого житлового фонду.
Комітет врахував зауваження, висловлене під час розгляду у першому читанні щодо механізму компенсації власникам житлових приміщень, земельних ділянок та іншого майна, яке відчужуватимуться за цим проектом.