Комітет зазначив, що "певною мірою документ спрямований на вирішення актуальних проблем соціальної політики".

Народні депутати вважають позитивним моментом поданого проекту Державної програми на відміну від аналогічних проектів попередніх років достатньо чітку структуру та послідовність підрозділів соціального блоку.

Члени Комітету, зокрема, зазначили, що "заслуговує на схвалення аналіз динаміки та головних тенденцій розвитку сфери соціальної діяльності у 2000-2003 рр., визначаються основні проблемні питання для вирішення у 2004 році, завдання державної політики на цей період, можливі ризики, основні заходи, критерії ефективності та реалізації завдань державної політики".

Водночас, за результатами проведеного аналізу законопроекту, Комітет зазначив, що "Кабінетом Міністрів не заплановані конкретні і вагомі кроки та важелі до вирішення болючих соціальних питань, зокрема, щодо суттєвого збільшення мінімальної заробітної плати, визначення конкретного графіку її поетапного підвищення з метою наближення до прожиткового мінімуму, вагомого збільшення мізерних сум соціальних допомог малозабезпеченим громадянам, фінансового забезпечення підвищення рівня зайнятості населення". Низка запропонованих у законопроекті соціальних завдань, критеріїв і заходів, підкреслили народні депутати, мають неконкретний, формальний характер, без визначення чітких законодавчих, економічних і організаційних шляхів їх реалізації, не забезпечуються фінансовими ресурсами. "Визначаючи основні пріоритети Державної програми, Кабінет Міністрів серед них не визначив позицію щодо активного вирішення соціальних питань", - зауважили члени Комітету.

Комітет звернув увагу на те, що урядом визначені соціальні проблеми, зокрема, проблема подолання бідності населення. Однак, цілісного комплексу заходів щодо подолання масової бідності у проекті програми немає.

Комітет вважає за необхідне у законопроекті чітко і конкретно визначити завдання і заходи державної політики щодо здійснення дієвих кроків стосовно подолання масової бідності.

Комітет зауважив, що у проекті Державної програми відсутні також заходи щодо реформування оплати праці, яке б дозволило підвищити мотивацію до продуктивної праці та забезпечило б обґрунтовані співвідношення між рівнями оплати праці в різних секторах та галузях економіки, на підприємствах різних форм власності.

Члени Комітету пропонують внести зміни до тексту проекту, які б передбачили "сприяння зменшенню заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності та повну ліквідацію заборгованості у бюджетній сфері, недопущення її виникнення в подальшому".

Комітет також пропонує запровадити новий соціальний стандарт - мінімальну погодинну заробітну плату - з обов'язковим відповідним коригуванням трудового законодавства з метою недопущення зменшення чи звуження соціально-трудових прав населення.

Серед інших пропозицій - збільшення розміру соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, сім'ям з дітьми, забезпечення державою виконання своїх зобов'язань у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51