За результатами розгляду законопроектів про місто-герой Севастополь, парламентський комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування дійшов висновку відкласти на тиждень прийняття рішення який з них рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу.

Натомість, авторам законопроектів запропоновано узгодити окремі принципові положення проектів і проінформувати про це Комітет.

Концепцією законопроектів є відродження самоврядування у місті з урахуванням спеціального статусу Севастополя, що обумовлений його історичними, економічними особливостями, а також фактом базування на території міста Військово-морських сил України і тимчасового перебування Чорноморського Флоту Російської Федерації.

На засіданні Комітету дискусія, зокрема, велася навколо двох напрямів формування міської виконавчої влади у Севастополі:

- встановлення міцної державної виконавчої влади через міську державну адміністрацію, голова якої, відповідно до Закону України "Про місцеві державні адміністрації", призначається Президентом України, та вибори голови міської ради депутатами ради;

- запровадження класичної моделі місцевого самоврядування із загальноміськими виборами голови міста і міської ради та обмеження діяльності міської державної адміністрації окремими статтями Закону України "Про місцеві державні адміністрації”.

Законопроект, внесений народними депутатами І.Вернидубою та В.Заічко передбачає, що місцеве самоврядування у Севастополі здійснюється у відповідності з вимогами Закону України “Про місцеве самоврядування”. Тобто, мешканці міста обирають шляхом прямого голосування міську раду, яка створює виконавчий комітет. Прямим голосуванням пропонується обирати міського голову.

До особливостей місцевого самоврядування Севастополя (відповідно до вимог статті 118 Конституції та загальнодержавного значення міста ) належить участь міського голови у розгляді питань щодо розміщення у місті об’єктів державного підпорядкування, внесення на розгляд Кабінету Міністрів проектів відповідних правових актів, а також участь у засіданнях Кабінету Міністрів з правом дорадчого голосу при розгляді питань, які стосуються міста.

Також передбачено делегування міською радою міській державній адміністрації власних (самоврядних) повноважень своїх виконавчих органів. У такому випадку, зазначили автори, повноваження Севастопольського міського голови облежуватимуться виконанням функцій, пов’язаних із організацією та керівництвом роботи ради. Водночас, виконавчим органам Севастопольської міської ради не надаються окремі повноваження органів виконавчої влади, як це передбачено для виконавчих органів сільських, селищних, міських рад Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”. На відміну від них так звані “делеговані” повноваження виконавчих органів рад у місті Севастополі проектом цього закону пропонується покласти на Севастопольську міську та районні у місті державні адміністрації.

В законопроекті, внесеному народними депутатами В.Ющенко, Р.Безсмертним, М.Катеринчуком виписано положення, відповідно до якого (стаття 133 Конституції України), місто-герой Севастополь має спеціальний статус, який визначається окремим законом України.

Зважаючи на те, що Севастополь не є єдиною територіальною громадою, а тому в ньому діють органи місцевого самоврядування територіальних громад, які пропонується закріпити в цьому законі, і "для вирішення спільних завдань територіальних громад діє регіональний орган місцевого самоврядування на рівні області, а виконавчу владу в ньому здійснює Севастопольська міська державна адміністрація". Таке положення, вважають автори, відповідає Конституції України та сприяє вирішенню завдань міста загальнодержавного підпорядкування, в якому тимчасово перебувають військові формування іншої держави.

По аналогії з існуючою в областях України системою, проектом запропоновано наступний владний дуалізм: голова Севастопольської міської ( фактично регіональної ) ради, що обирається депутатами ради ( правова аналогія – голова обласної ради ) та Голова Севастопольської міської державної адміністрації ( правова аналогія – голова обласної державної адміністрації України

Автори вважають: "Оскільки в місті-герої Севастополі виконавчу владу здійснює місцева державна адміністрація і місто має спеціальний статус загальнодержавного значення, голова міської державної адміністрації призначається Президентом України, відповідно до вимог статті 106 Конституції України, а міська рада обирає голову із свого складу, який здійснює свої повноваження відповідно до цього законопроекту, що і є особливістю здійснення виконавчої влади в місті-герої Севастополі та не допустить двовладдя".

Проект закону про місто-герой Севастополь, внесений Кабінетом Міністрів України не знайшов підтримки у членів Комітету.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51