Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков відкрив пленарне засідання.
Головуючий надав слово для виступів народним депутатам з оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями.
Після закінчення виступів із заявами від двох фракцій виступили народні депутати Роман Лозинський і Олександр Качура.
Народні депутати почали розглядати питання порядку денного.
Головуючий оголосив до розгляду проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питань формування прожиткового мінімуму та створення передумов для його підвищення №3515.
Законопроект доповідає Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова. Вона на початку повідомила, що у Комітеті розглядалося 15 законопроектів щодо прожиткового мінімуму.
Галина Третьякова наголосила, що "проблема прожиткового мінімуму - це одна з нагальних проблем". Доповідачка зазначила, що даний законопроект складається з чотирьох частин. Перша з них стосується методології. "Ми маємо орієнтуватися не на методологію при визначенні прожиткового мінімуму, а на соціальний рівень", - зазначила народний депутат, додавши, що «прожитковий мінімум втратив свій первинний фізичний сенс».
Доповідачка зазначила, що прийняття цього законопроекту дозволить створити передумови для встановлення прожиткового мінімуму у такому розмірі, який реально зможе забезпечити задоволення основних потреб людини в сучасних соціально-економічних умовах, сприятиме підвищенню рівня матеріального забезпечення найвразливіших категорій населення країни, для яких пенсії чи соціальні допомоги є основним джерелом існування.
Галина Третьякова попросила народних депутатів підтримати законопроект
№3515.
Альтернативний
законопроект №3515-1 доповіла народний депутат Наталія Королевська. Вона запропонувала
розглянути альтернативний підхід до встановлення та затвердження прожиткового
мінімуму, зміну підходів до встановлення розмірів посадових окладів тощо.
Альтернативним проектом пропонується встановити, що прожитковий мінімум визначається Кабінетом Міністрів на основі затверджених набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг та пропозиції щодо його вартісної величини подаються у проекті закону про Державний бюджет України на відповідний рік.
Пропонується ввести в Закон норму про те, що прожитковий мінімум на одну особу, а також окремо для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, який щороку затверджується Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, не може бути меншим за прогнозований фактичний розмір прожиткового мінімуму.
Голова Комітету Галина Третьякова доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект №3515, а альтернативний законопроект №3515-1 - відхилити.
Голова Комітету відповіла на запитання народних депутатів.
В обговоренні законопроектів виступили представники депутатських фракцій і груп та народні депутати. Промовці загалом підтримали необхідність перегляду прожиткового мінімуму. Вони наголошували, що «нинішня система прожиткового мінімуму архаїчна, він не відображає реального стану, тому необхідно застосувати нові підходи для його обрахунку, зокрема, перед прийняттям Закону про Державний бюджет на наступний рік».
Промовці також зазначали, що всі принципи формування прожиткового мінімуму як базового державного соціального стандарту у проекті, на жаль, відсутні.
За результатами голосування законопроект №3515 прийнято за основу 256 голосами «за».
Проект Закону про внесення змін до статті 21 Закону України "Про лікарські засоби" щодо заборони продажу лікарських засобів дітям №5122 доповідає народний депутат Сергій Кузьміних. Він зазначив, що метою законопроекту є встановлення на рівні Закону заборони на продаж (реалізацію, відпуск) особам віком до 14 років, лікарських засобів аптечними закладами. Це дозволить унеможливити неконтрольоване споживання медичних препаратів (лікарських засобів) у цілях, відмінних від прямого призначення продукту.
Один з альтернативних законопроектів №5122-2 доповіла народний депутат Тетяна Плачкова. Основною відмінністю свого законопроекту від основного доповідачка назвала заборону реалізації (відпуску) лікарських засобів малолітнім особам у тому числі, з використанням інформаційно-комунікаційних систем дистанційним способом.
Голова Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький доповів рішення Комітету. Він зазначив, що Комітет дійшов висновку, що встановлення на рівні Закону заборони продажу (відпуску) лікарських засобів громадянам, які не досягли 14-річного віку, є збалансованим рішенням, яке дозволить захистити малолітніх громадян від несанкціонованого вживання лікарських засобів та не порушуватиме їх право на охорону здоров’я. Комітет рекомендує прийняти законопроект №5122 за основу та в цілому.
Народні депутати взяли участь в обговоренні законопроектів. Вони підтримали законодавчі ініціативи щодо заборони продажу (відпуску) лікарських засобів громадянам, які не досягли 14-річного віку.
За результатами голосування законопроект №5122 прийнято за основу 306 голосами «за».
Дві фракції не підтримали прийняття законопроекту в цілому.
Головуючий оголосив перерву у пленарному засіданні.
Після закінчення перерви Перший заступник Голови Верховної Ради Руслан Стефанчук оголосив про створення у Верховній Раді двох міжфракційних депутатських об’єднань: «Запорізька ініціатива» і «За ратифікацію Стамбульської Конвенції».
Народні депутати підтримали пропозицію головуючого про розгляд чотирьох проектів постанови про призначення позачергових виборів.
За результатами голосування прийнято проекти постанов: про призначення позачергових виборів Надлацького сільського голови Голованівського району Кіровоградської області, №5573; про призначення позачергових виборів Уланівського сільського голови Хмільницького району Вінницької області, №5569; про призначення позачергових виборів Смотрицького селищного голови Кам’янець-Подільського району Хмельницької області, №5567; про призначення позачергових виборів Кельменецького селищного голови Дністровського району Чернівецької області, №5568.
Проект Закону про внесення змін до статті 39 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" щодо врегулювання окремих питань соціального захисту медичних працівників, постраждалих від коронавірусної хвороби (COVID-19), №5415, доповів Голова Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький.
Проектом Закону пропонується встановити, що держава забезпечує страхові виплати в таких розмірах медичним працівникам державних і комунальних закладів охорони здоров'я у разі встановлення групи інвалідності внаслідок захворювання коронавірусною хворобою (COVID-19), протягом одного року з дня захворювання.
Михайло Радуцький повідомив, що Комітет підтримує зазначену законодавчу ініціативу та вважає її актуальною, оскільки прийняття цього законопроекту дозволить забезпечити право медичних та інших працівників, зайнятих у сфері захисту населення від інфекційних хвороб, на соціальні гарантії у разі настання інвалідності і рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект, №5415, за основу та в цілому як Закон, доручивши Комітету спільно з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України здійснити його техніко-юридичне доопрацювання.
За результатами голосування законопроект №5415 прийнято за основу 332 голосами та в цілому 337 голосами.
Проект Закону про внесення змін до статті 42-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо продажу лікарських засобів дітям, №5123, доповів народний депутат Сергій Кузьміних.
Альтернативний проект, № 5123-1, доповіла народний депутат Тетяна Плачкова.
альтернативний проект Закону (реєстр. №5123-1) більш комплексно врегульовує правові та організаційні засади регулювання у сфері боротьби з неконтрольованим зловживанням лікарськими засобами малолітніми особами, є більш виваженим як змістовно, так і термінологічно.
За результатами голосування законопроект №5123-1 прийнято за основу 319 голосами «за».
Проект Закону про внесення змін до статті 367 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за службову недбалість, якщо вона спричинила загибель людини, №4634, у першому читанні доповів голова підкомітету Комітету з питань правоохоронної діяльності Олександр Бакумов. Він повідомив, що законопроект має на меті посилення кримінальної відповідальності за службову недбалість, якщо вона спричинила смерть людини.
Проектом пропонується статтю 367 «Службова недбалість» Кримінального кодексу доповнити частиною третьою, в якій передбачити кримінальну відповідальність за діяння, визначене частиною першою цієї статті, якщо воно спричинило загибель людини.
Олександр Бакумов повідомив, що члени Комітету підтримали ідею посилення кримінальної відповідальності за вчинення діянь, пов’язаних зі службовою недбалістю, якщо вони спричинили загибель людини. Такий підхід забезпечить додаткову кримінально-правову охорону суспільних відносин у сфері службової діяльності та у сфері захисту життя та здоров’я особи. Наявність пропонованої кримінально-правової норми може мати превентивний ефект щодо належного та відповідального виконання службовими особами своїх службових обов’язків, передусім у випадках, коли це створює загрозу для життя та здоров’я людини.
Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект №4634 за основу і в цілому.
За результатами голосування законопроект №4634 прийнято за основу 302 голосами «за». Підтримати законопроект в цілому відмовилися три фракції.
Проект Закону про внесення зміни до розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення можливості закупівель лікарських засобів за договорами керованого доступу, №4662, доповів народний депутат Михайло Радуцький.
Альтернативний законопроект, № 4662-1, доповіла Перший заступник Міністра охорони здоров’я Ірина Садов’як.
Голова підкомітету Комітету з питань економічного розвитку Олексій Мовчан доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект №4662.
За результатами голосування законопроект №4662 прийнято за основу 301 голосом.
Із заявою від двох фракцій виступив народний депутат Нестор Шуфрич.
Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні, №5376, доповів народний депутат Єгор Чернєв. Він зазначив, що законопроектом закладаються передумови для збільшення інвестиційної привабливості України та очікується посилення конкурентоспроможності України на світовому ринку ІТ послуг.
Метою законопроекту є формування в Україні передової цифрової економіки протягом найближчих років та зростання частки високотехнологічних продуктів та послуг у загальному ВВП країни до 10 відсотків.
Законопроект спрямований на надання податкових стимулів ІТ індустрії, разом із проектом Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» встановлюючи комплексну систему заходів, необхідну для розвитку цифрової економіки в Україні.
Голова підкомітету Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Юлія Діденко доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.
За результатами голосування законопроект №5376 прийнято за основу 281 голосом «за».
Народні депутати 315 голосами прийняли у другому читанні та в цілому проект Закону про внесення зміни до статті 2 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" №3403.
За основу 342 голосами прийнято проект Закону про антидопінгову діяльність у спорті, №5099.
Народні депутати розглянули правки до проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо меценатської діяльності у сфері спорту, №3498.
За результатами голосування законопроект №3498 прийнято у другому читанні і в цілому 302 голосами «за».
За основу 301 голосом прийнято проект Закону про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо вдосконалення науково-методичного забезпечення освіти та якості навчальної літератури, №5465.
Головуючий закрив пленарне засідання.