Законопроект з реєстр. №9518 було підготовлено Комітетом до другого читання з врахуванням результатів обговорень, що відбулися в рамках серії регіональних заходів, присвячених тематиці розвитку інституту старост, які проводилися Комітетом впродовж 2023-2024 років.

Допрацьований законопроект передбачає:

- закріплення принципу повсюдності старостинських округів у межах територіальних громад;

- забезпечення безперервності діяльності старост до затвердження новообраними місцевими радами нових старост;

- встановлення обов’язковості оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення кандидатури старости та інформації про його результати;

- можливість утворення старостинських округів у складі одного або декількох населених пунктів, на території яких проживає не менше 200 жителів, якщо показник густоти населення в цих громадах є вдвічі нижчим за показник середньої густоти населення в Україні;

- закріплення права старости на гарантований виступ на засіданнях органів самоорганізації населення, діяльність яких здійснюється в межах відповідного старостинського округу.

Також законопроектом пропонується встановити низку особливостей  функціонування інституту старост у період дії правового режиму воєнного стану, зокрема:

-   дозволити місцевим радам затверджувати старост на своїх відкритих пленарних засіданнях без проведення громадських обговорень з подальшим оприлюдненням відеозапису таких засідань;

-   передбачити, що кандидатура старости може бути внесена на розгляд місцевої ради не менш як половиною депутатів від загального складу відповідної ради, якщо рада не підтримала дві кандидатури старости, запропоновані головою територіальної громади;

-  закріпити право голови громади одноосібно призначити старосту у випадку, якщо відповідною радою не підтримано три кандидатури старости поспіль, внесені на її розгляд, або якщо сесії ради не проводяться без поважних причин понад три місяці;

-  запровадити можливість звітування старост перед жителями старостинських округів на відкритих зустрічах у режимі відеоконференції;

-  врегулювати питання призначення головою громади тимчасово виконуючого обов’язки старости у разі тимчасової відсутності старости у зв’язку з проходженням військової служби за призовом під час мобілізації та в деяких інших випадках;

-  протягом шести місяців з дня припинення або скасування воєнного стану встановити уніфікований підхід для всіх територіальних громад, незалежно від кількості населення, що кандидатура старости вважається погодженою з жителями відповідного старостинського округу, якщо її підтримали на громадському обговоренні не менше 15 відсотків голосів жителів відповідного округу.

Розгляд законопроекту відбувся на засіданні Комітету 20 травня 2024 року.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

14 червня 2024 17:09
14 червня 2024 16:57
14 червня 2024 16:51
14 червня 2024 15:51
14 червня 2024 14:55
14 червня 2024 12:51
14 червня 2024 12:43
14 червня 2024 12:20
14 червня 2024 11:42
14 червня 2024 10:39