У Комітеті з питань транспорту та інфраструктури на розгляді знаходиться проект Закону «Про несення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення адміністративної відповідальності за керування або експлуатацію транспортних засобів із перевищенням допустимого рівня шуму», (реєстр. №9564 від 04.08.2023), який внесено народним депутатом Давидом Арахамією та іншими народними депутатами.

Метою законопроекту є удосконалення адміністративної відповідальності за керування або експлуатацію транспортних засобів із перевищенням допустимого рівня шуму.

Обґрунтуванням необхідності прийняття цього законопроекту є розповсюджена практика втручання у систему випускання відпрацьованих газів транспортних засобів, що призводить до значного збільшення шуму від роботи їх двигунів. Так звані «прямоточні глушники», «подвійні спортивні системи» та інші технічні девайси, не передбачені конструкцією транспортних засобів та виробниками, стають факторами порушення тиші та спокою громадян, викликають незадоволення суспільства.

Враховуючи відсутність загального обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, зазначений процес переобладнання є неконтрольованим та несе в собі величезні ризики. Під час воєнного стану такі шумові звуки є схожими на звуки ворожих безпілотних літальних апаратів (Шахедів), дронів та створюють уявлення про авіаційну і ракетну небезпеку, відволікаючи Збройні Сили України та правоохоронців.

Законопроектом пропонується Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУпАП) доповнити новою окремою нормою (статті 121-4), що передбачатиме адміністративну відповідальність за керування водіями або експлуатація транспортних засобів із перевищенням встановленого законодавством допустимого рівня шуму.

Санкцію за вказане правопорушення пропонується встановити у фіксованому розмірі - 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 000 грн), а у випадку повторності - 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34 000 грн) з можливим позбавленням права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців.

Компетенцією розгляду справ за ст. 121-4 КУпАП наділяються: у випадку першого порушення - органи Національної поліції, у випадку повторності порушення - районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди.

Одночасно законопроект вносить кореспондуючі зміни до Законів України «Про дорожній рух» та «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

Заборону на керування або експлуатацію транспортних засобів з порушенням встановленого рівня шуму пропонується встановити виключно в межах населених пунктів, що виключає відповідальність у випадках проведення автомобільних спортивних змагань й інших заходів за межами населених пунктів.

Прийняття запропонованого акта, як очікується, сприятиме забезпеченню належного рівня тиші у населених пунктах, дотримання спокою громадян і захисту населення від шкідливого впливу шуму, усунення випадків безпідставного відволікання Збройних Сил України та правоохоронців від виконання своїх обов’язків щодо захисту територіальної цілісності України.

19 вересня 2023 року відбулося засідання підкомітету з питань безпеки дорожнього руху та безпеки на транспорті Комітету з питань транспорту та інфраструктури, на якому було розглянуто цей проект Закону. За результатами обговорення підкомітетом рекомендовано Комітету ухвалити рішення прийняти законопроект №9564 за основу.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

07 травня 2024 16:59
07 травня 2024 16:31
07 травня 2024 15:50
07 травня 2024 15:01
07 травня 2024 11:44
07 травня 2024 11:34
07 травня 2024 10:57
06 травня 2024 17:33
06 травня 2024 15:13
06 травня 2024 12:57