Члени Комітету на засіданні 17 березня розглянули проект Закону про внесення змін до статті 45 Закону України «Про Національну поліцію» №4375.

Законопроект доповів заступник Голови Національної поліції України - керівник патрульної поліції Олександр Фацевич. Він зазначив, що метою прийняття законопроекту є вдосконалення правових підстав застосування поліцейськими електрошокових пристроїв контактної та контактно-дистанційної дії.

Доповідач звернув увагу на те, що статтею 45 Закону «Про Національну поліцію» встановлено що поліцейський уповноважений застосовувати електрошокові пристрої для відбиття нападу на поліцейського, іншу особу та/або об’єкт, що перебуває під охороною та для відбиття нападу тварини, що загрожує життю і здоров’ю особи чи поліцейського.

За його словами, практика застосування засвідчила, що зазначені підстави не повною мірою враховують усі можливі випадки застосування таких спеціальних засобів. Зокрема, це стосується затримання особи, яка чинить збройний опір або намагається втекти з-під варти; затримання озброєної особи, яка погрожує застосуванням зброї та інших предметів, що загрожують життю чи здоров’ю людей, у тому числі поліцейського.

На сьогодні до цієї категорії осіб відповідно до положень Закону України «Про Національну поліцію» можливо застосовувати пристрої для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії та вогнепальну зброю.

О.Фацевич зазначив, що застосування електрошокових пристроїв дозволяє ефективно припинити порушення із завданням порушнику меншої шкоди порівняно із застосуванням пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, або вогнепальної зброї.

Законопроектом пропонується доповнити пункт 6 частини третьої статті 45 Закону України «Про Національну поліцію» новими підпунктами, відповідно до яких електрошокові пристрої застосовуються для:

затримання особи, яка вчинила адміністративне або кримінальне правопорушення і чинить при цьому фізичну протидію поліцейському;

затримання особи, яка вчинила тяжкий або особливо тяжкий злочин і намагається втекти;

затримання особи, яка чинить збройний опір або намагається втекти з-під варти;

затримання озброєної особи, яка погрожує застосуванням зброї та інших предметів, що загрожують життю чи здоров’ю людей, у тому числі поліцейського.

Голова підкомітету Сергій Алєксєєв повідомив, що підкомітет з питань діяльності органів правопорядку розглянув це законопроект і висловив кілька зауважень, зокрема, щодо доцільності застосування поліцейськими електрошокових пристроїв до людей з серцево-судинними захворюваннями і вагітних жінок.

Сергій Алєксєєв зазначив, що підкомітет пропонує Комітету рекомендувати парламенту прийняти законопроект за основу з урахуванням зауважень і пропозицій, які він озвучив, під час підготовки проекту до другого читання.

Члени Комітету висловили свої зауваження і пропозиції, які, зокрема, стосувалися доцільності надання права поліцейським застосовувати електрошокові пристрої, зокрема, при вчиненні адміністративних правопорушень.

За результатами голосування Комітет не підтримав пропозицію підкомітету про прийняття законопроекту за основу та прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду направити законопроект №4375 на доопрацювання.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

17 вересня 2021 20:04
17 вересня 2021 16:45
17 вересня 2021 15:41
17 вересня 2021 14:00
17 вересня 2021 11:23
17 вересня 2021 10:29
16 вересня 2021 10:37
16 вересня 2021 10:30
15 вересня 2021 17:45
15 вересня 2021 15:53