У заході брали участь народні депутати України, представники Кабінету Міністрів, Міністерства аграрної політики, Державного комітету України по земельних ресурсах, Київського комунального інституту землеустрою тощо.
Голова Комітету Михайло Гладій проаналізував основні проблеми реформування земельних відносин, які відбуваються в Україні з 1991 року. Зокрема, зазначалося, що "парламентом в розвиток Земельного кодексу України прийнято 12 законів, серед яких, закони про землеустрій, про оцінку земель, про державний контроль за використанням і охороною земель, про особисте селянське господарство, про іпотеку.
Однак, внаслідок надмірної політизації земельних питань затягується розгляд таких важливих законопроектів як про ринок земель та державний земельний кадастр".
Михайло Гладій також наголосив, що органи виконавчої влади та місцевого самоврядування мають достатньо чинного законодавства, аби забезпечити формування ринку землі. Проте, головною проблемою на сьогодні є невиконання цими органами указів Президента України та постанов Верховної Ради України.
Учасники засідання зазначали, що ринок земель несільськогосподарського призначення та підготовка включення в оборот земель сільськогосподарського призначення розвивається в умовах недостатньої законодавчої бази.
На думку виступаючих, незавершеність нормативно-правового врегулювання земельних відносин та процесу формування ринку земель призводить до завдання державі економічних збитків, виникнення осередків соціального напруження, а також криміналізації земельної сфери. Крім того, порушуються вимоги закону при продажі земель, особливо земель сільськогосподарського призначення.
Учасники слухань дійшли висновку, що вирішити проблему регулювання ринку земель сільськогосподарського призначення необхідно законами прямої дії з мінімальним застосуванням практики підзаконних актів, відомчих інструкцій і нормативних документів. Зокрема, пропонувалося при доопрацюванні до другого читання проекту закону про ринок землі законодавчо встановити переважне право держави та територіальних громад на купівлю земельних ділянок та прав на них для суспільних потреб. А також встановити право держави щодо оподаткування за прогресивною шкалою операцій з перепродажу земельних ділянок, одержаних безкоштовно, залежно від строків перебування земельної ділянки у власності однієї особи тощо.
Комітет вважає, що Верховна Рада України до 1 листопада 2007 року має прийняти законопроекти "Про ринок земель", "Про державний земельний кадастр", "Про відчуження земельних ділянок права власності для суспільних потреб та з мотивів суспільної необхідності", "Про внесення змін до статті 150 Земельного кодексу України (щодо особливого цінних земель) тощо.
Члени Комітету також рекомендують Кабінету Міністрів України подати до 1 червня 2007 року на розгляд парламенту проекти законів "Про внесення змін до статті 150 земельного кодексу України (щодо особливо цінних земель), "Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо удосконалення зміни цільового призначення земельних ділянок, права власності на землі несільськогосподарського призначення підприємств з іноземними інвестиціями, площі ріллі та лісів державної власності тощо.
Народні обранці також вважають, що до 1 січня 2008 року необхідно запровадити систему реєстрації прав на нерухоме майно та їх обмежень.