Законопроектом (реєстр. №2419) пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення адміністративної відповідальності за порушення законодавства України про страховий фонд документації України.
Необхідність прийняття закону обумовлена тим, що робота по створенню страхового фонду документації з боку суб'єктів державної системи страхового фонду документації ведеться недостатньо, іноді з порушенням чинного закону, складені акти за результатами перевірок та узагальнені матеріали цих перевірок постійно направляються до суб'єктів державної системи СФД, однак, повною мірою не сприяють виконанню прийнятих програм створення страхового фонду документації і не досягають своєї мети виконання законодавства зі створення, формування, ведення і використання страхового фонду документації України. Мають місце випадки невиконання затверджених програм створення страхового фонду документації, некомплектність документації, яка постачається для мікрофільмування, порушення термінів виконання запланованих робіт зі створення страхового фонду документації, відмови фінансування робіт зі створення СФД тощо, які повністю залежать від посадових осіб, на яких нормативно-правовими актами покладені зобов'язання з указаних питань.
Члени Комітету, проаналізувавши законопроект, висловили до нього свої зауваження і пропозиції. Зокрема, до статті 188-24 проекту, згідно з якою передбачена необхідність встановлення відповідальності саме за порушення законодавства України про страховий фонд документації України. На думку народних депутатів, у частині 1 цієї статті проекту доцільно було б передбачити адміністративну відповідальність саме за це порушення, а відповідальність за невиконання законних вимог (приписів) посадових осіб Державної технічної інспекції Державного департаменту страхового фонду документації передбачити в частині 2 цієї статті. Це буде більш відповідати вимогам базового закону.
Члени Комітету також висловили зауваження до частини 2 статті 188-24, якою передбачається відповідальність за повторне невиконання законних вимог (приписів) посадових осіб Державної технічної інспекції протягом року після накладання адміністративного стягнення. Водночас відповідно до Положення про організацію та проведення інспекційних перевірок Державною технічною інспекцією Державного департаменту страхового фонду документації планові перевірки суб'єктів державної системи страхового фонду документації проводяться один раз на три роки, а позапланові перевірки за потреби, як правило, не раніше ніж через рік після попередньої перевірки. За таких умов виявлення повторного правопорушення протягом року практично унеможливлюється. Народні депутати вважають за доцільне вилучити з проекту частину 2 ст.188-24.