Законопроектом (реєстр. №0941), який вже пройшов друге читання, зазначив голова Комітету М.Мартиненко, вносяться зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, законів "Про енергозбереження", "Про Єдиний митний тариф", "Про податок на додану вартість" та "Про оподаткування прибутку підприємств". Вони спрямовані на ефективне використання енергоресурсів та попередження правопорушень при користуванні енергією і мають додатково стимулювати зниження енергоємності виробництва.

Під час обговорення законопроекту виникла дискусія щодо штрафних санкцій, які пропонується застосовувати до посадових осіб за невиконання заходів з енергозбереження.

Голова підкомітету з питань електроенергетики О.Панасовський, зокрема, зазначив, що зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачають підвищення розміру штрафних санкцій (від десяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян), що застосовуються до посадових і службових осіб підприємств, установ, організацій за вчинення правопорушень, пов’язаних з використанням енергоресурсів.

При підготовці проекту до третього читання надійшла пропозиція виключити ці норми, оскільки вже передбачене накладання штрафів за марнотратне витрачання паливно-енергетичних ресурсів. Збільшення їх розміру у максимумі у 20 разів, на думку авторів поправки, є несправедливим, бо на багатьох металургійних підприємствах обладнання зношено на 60-80 відсотків. Введення збільшених штрафних санкцій в розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян не доцільно з огляду на застарілі технології, які не можуть відповідати сучасним вимогам, щодо використання паливно-енергетичних ресурсів.

Комітет вважає цю поправку необгрунтованою, оскільки ці зміни передбачають накладання штрафу за марне витрачання паливно-енергетичних ресурсів - за систематичне, без виробничої потреби недовантаження або використання на холостому ходу електродвигунів, електропечей тощо. А чинні розміри штрафів (від 17 до 255 грн.), запроваджені майже 10 років тому, сьогодні не виконують функцію достатнього покарання за ці правопорушення.

Комітет пропонує парламенту підтримати редакцію про Державний фонд енергозбереження, який утворюється у складі спеціального фонду Державного бюджету України для забезпечення фінансування заходів щодо ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів. Джерелами формування фонду, на думку членів Комітету, мають бути: кошти, отримані у вигляді штрафних санкцій за порушення законодавства з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів; частина зборів за використання природних ресурсів, розмір якої визначається Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України; кошти, отримані за видачу Національним агентством України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів документів дозвільного характеру; добровільні внески підприємств, установ, організацій та громадян.

В таблицю до третього читання внесено й зміни до низки законів.

Зокрема, до законів "Про Єдиний митний тариф", "Про податок на додану вартість", "Про оподаткування прибутку підприємств".

  
Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51