Проектом (реєстр. №1156) пропонується шляхом внесення змін до Цивільного та Сімейного кодексів України, Законів України "Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей" та "Про охорону дитинства" скасувати попередню згоду органів опіки та піклування на здійснення правочинів стосовно нерухомого майна, права користування яким мають діти, а також на укладення договорів відчуження нерухомого майна у порядку звернення стягнення, яке належить дитині на праві власності.
Основним завданням законопроекту, вважають автори, є поновлення прав власників на управління їхнім майном, які суттєво обмежені чинним законом. Внесення змін до чинного законодавства автори мотивували тим, що власник нерухомого майна, надаючи можливість користування дитині або дітям, які не є власниками цього майна, фактично втрачає право на його обмін чи продаж, передачу в іпотеку без погодження з органами опіки та піклування. Безумовно, захист інтересів дітей є важливим і першочерговим, тому у разі, коли дитина є власником жилого приміщення, тоді її правами на це майно опікуються відповідні органи. Але якщо дитині не належить жиле приміщення, а вона там просто проживає за дозволом власника, то тільки власник може і має вирішувати долю цього майна. Органи опіки та піклування, у разі необхідності, мають право і можливість наполягти на наданні права власності дитині, що користується майном.
Автори вважають, що запропоновані ними зміни є корисними та необхідними для власників нерухомого майна, і водночас ніяким чином не порушують прав та інтересів дітей.
Члени Комітету звернули увагу на те, що скасування необхідності отримання дозволу органу опіки та піклування на відчуження нерухомого майна, яке належить дитині на праві власності, ніяк не може порушити права власника майна, оскільки саме дитина є його власником. Навпаки, надання органом опіки та піклування дозволу на таке відчуження є формою захисту прав власності дитини, яка в силу віку не може належним чином самостійно реалізувати свої права, від можливих зловживань з боку батьків та інших осіб, які є його законними представниками.
Крім цього, сама по собі необхідність отримання попередньої згоди органів опіки та піклування на здійснення правочину з нерухомим майном, право власності та користування на яке належить дітям, не означає його заборону, оскільки у разі, якщо такий правочин не порушує права дитини (наприклад, у випадку, коли це необхідно для поліпшення житлових умов сім'ї) така згода має бути надана органом опіки та піклування, який зобов'язаний здійснювати контроль за додержанням батьками або особами, які їх замінюють, майнових та житлових прав дітей при відчуженні жилих приміщень та купівлі нового житла. Якщо ж особи, які представляють інтереси дітей, вважають відмову у наданні дозволу такою, що не відповідає інтересам дітей, або порушує законодавство, вони мають право оскаржити її до суду.
Комітет не підтримав законопроект, оскільки скасування необхідності отримання вказаної згоди, може привести до порушення права дітей на житло, аж до його повної втрати, а, отже, до збільшення кількості безпритульних дітей.