За словами автора, місцеві податки і збори справляються до  місцевих бюджетів за правилами, встановленими більше 12-ти років назад. Практично кожною радою (більше 11-ти тисяч) прийнято відповідне рішення про встановлення місцевих податків і зборів. Основний Закон України надав право органу місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки і збори, які є обов’язковим до виконання.

Разом з тим, аналіз рішень органів місцевого самоврядування, зазначив В.Хомутиннік, свідчить про їх недосконалість. Прийняті рішення, як правило, не передбачають чіткої регламентації питань порядку обчислення і сплати до місцевих бюджетів місцевих податків і зборів, деякі не відповідають чинному законодавству, тощо.

Законопроектом (реєстр. №1066) забезпечується єдиний підхід щодо встановлення місцевих податків і зборів, чітку реалізацію податкового законодавства і відповідних рішень, що приймаються на місцях. Передбачається також скасувати усі рішення органів місцевого самоврядування, згідно яких запроваджено інші платежі, які не зараховуються до місцевих бюджеті тощо.

Проектом пропонується, зокрема. скасувати шість зборів. У переліку місцевих податків і зборів, згідно із проектом, залишається: комунальний податок; збір за використання місцевої символіки (надавши цьому збору статус податку); рекламний податок (надавши цьому податку статус збору); збір за розміщення об’єктів торгівлі; збір з власників собак.

На заміну ринкового збору і збору за парковку автотранспорту, В.Хомутиннік пропонує встановити два податки з одночасною зміною принципів оподаткування: податок за спеціально відведені місця для ринку; податок за спеціально відведені місця для паркування транспортних засобів. На заміну курортного збору та збору на розвиток рекреаційного комплексу в АР Крим, що справляються лише в курортній місцевості - ввести туристичний збір, який може справлятися на всій території України. Передбачається ввести два нові збори - з надання послуг і грального бізнесу та будівельний збір.

Ставки будівельного збору будуть диференціюватися залежно від населеного пункту та виду будівництва. Наприклад для будівництва об'єктів виробничого i невиробничого призначення на території міст Києва, Севастополя та обласних центрів передбачена ставка від десяти до двадцяти мінімальних заробітних плат за один об'єкт будівництва та/або тимчасової споруди (3500 – 7000 грн.), а на території інших населених пунктів – від п’яти до десяти мінімальних заробітних плат за один об'єкт будівництва та/або тимчасової споруди (1750 – 3500 грн.).

Законопроектом також пропонується, зокрема, кардинально змінити оподаткування торгових місць на ринку, встановивши податок за спеціально відведені місця на ринку. Платником податку має бути ринок, який згідно із законом отримав земельну ділянку для здійснення торгівлі на ринку та надає місця торгівлі у користування іншим особам, які здійснюють торгівлю. Базою оподаткування має стати кількість торгових місць на ринку.

Прогнозована річна сума надходжень у разі прийняття закону становитиме більше 153 млн. гривень.

  
Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51