Комітет з питань регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України рекомендує парламенту підтримати проект постанови "Про парламентські слухання з питань судово-правової реформи в Україні," внесений народними депутатами України М.Катеринчуком, В.Філенком.

Концепція судово-правової реформи, ухвалена постановою Верховної Ради України , передбачає три етапи.

При цьому досьогодні , зазначають автори проекту законодавчого акту, не виконані такі, що мали бути пройдені на першому етапі реформи, завдання: не розроблені нормативні акти з питань оптимального навантаження суддів, слідчих та інших працівників правоохоронних органів, їх матеріально-технічного забезпечення і розміщення (підготовка типових проектів приміщень, раціонального порядку діловодства з використанням сучасних науково-технічних засобів) тощо.

Ще на другому етапі передбачалось: створити адміністративні суди, суди по розгляду сімейних справ, в справах неповнолітніх, завершити створення Інституту законодавства і правової реформи тощо. Ці завдання також не виконані і водночас жодним чином не підтверджено їх скасування.

Третій етап передбачав вивчення і узагальнення ефективності судово-правової реформи, внесення змін до чинного законодавства з питань удосконалення діяльності судової влади, органів досудового розслідування, прокуратури, юстиції, адвокатури, проведення подальшої роботи по спеціалізації судів, реалізацію наукових програм по удосконаленню судово-правової реформи. Але зрозуміло, що третій етап у принципі може продовжуватися вельми тривалий час, адже удосконалювати як законодавство, так і організацію діяльності відповідних органів треба постійно.

Щодо реформування органів досудового розслідування, прокуратури, адвокатури, юстиції, Концепція передбачала необхідність вжиття значної кількості заходів, які так і залишись не реалізованими. Це стосується, зокрема: створення державного Фонду відшкодування збитків, заподіяних потерпілим злочином; законодавчого закріплення реальної процесуальної самостійності слідчого, його прав і обов'язків; створення єдиного слідчого апарату; визначення науково-обґрунтованих критеріїв навантаження слідчих та забезпечення їх технічними засобами.

Отже, вважають народні депутати, окремі положення Концепції судово-правової реформи залишись не реалізованими. Частково це можна пояснити змінами політичних, соціально-економічних умов життєдіяльності держави, виробленням нових підходів, дискусійністю окремих положень Концепції. Наприклад, і сьогодні залишається дискусійним питання про створення Слідчого Комітету.

Таким чином, сьогодні постає питання про розробку оновленої Концепції судово-правової реформи. Така Концепція як звід основних ідей, що стосуються приведення правоохоронної системи України у відповідність з сучасними світовими стандартами і положеннями Основного Закону України щодо прав людини, демократії, взаємовідносин між людиною, суспільством і державою, поділу державної влади і забезпечення незалежності судової влади тощо, мала бути цілком оновлена ще після прийняття у 1996 р. Конституції України.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51