У 1999 року Верховна Рада прийняла Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, які спричинили втрату працездатності". Статтею 46 цього закону було визначено, що фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників.
Крім того норми статті 52 закону передбачають відповідальність страхувальника за невиконання своїх обов'язків.
Законопроектом пропонується внести зміни до окремих норм законодавчих актів України, норми яких не відповідають Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності".
Зокрема, автори пропонують внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, що дасть можливість реалізовувати норми Кодексу, які стосуються соціального страхування. А саме, відповідальності фізичних осіб, які не мають статусу підприємців і використовують найману працю, і які несвоєчасно стають на облік у Фонді, відповідальності посадових осіб страхувальника, які несвоєчасно та неповною мірою сплачують страхові внески, приховують (занижують) суми заробітної плати (доходу), на які нараховуються страхові внески, порушують строки подання звітності, несвоєчасно інформують Фонд про річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання, які сталися на виробництві, зміну виду діяльності підприємства, перешкоджають представникам Фонду здійснювати перевірку.
Введення в дію цього законопроекту не потребує додаткових коштів з Державного бюджету.
Комітет зазначив: прийняття законопроекту дозволить забезпечити додаткові надходження до бюджету Фонду, що в свою чергу підвищить якість надання соціальних послуг, розміри страхових виплат та позитивно вплине на своєчасне і в повному обсязі відшкодування потерпілим шкоди, заподіяної внаслідок нещасного випадку на виробництві.