За підсумками обговорення, парламентський Комітет з питань фінансів і банківської діяльності вирішив проект закону "Про розвиток автомобілебудування в Україні", підготовлений народним депутатом А.Семиногою, та зміни до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки автомобілебудівної галузі України винести на розгляд Верховної Ради України для прийняття рішення.

Голова Комітету Сергій Буряк зауважив, що місяць тому Комітет вже висловився за підтримку іншого законопроекту з цього питання.

Альтернативний проект, що розглядався сьогодні, пропонує систему правових норм щодо регулювання розвитку автомобільної промисловості України, які мають сприяти залученню інвестицій у національну автомобільну галузь промисловості, узгоджуючи потреби в захисті інтересів вітчизняних виробників автомобілів з вимогами лібералізації ринку, пов'язаних з підготовкою вступу України до СОТ та адаптації чинного законодавства до норм ЄС.

Частково запропоновані норми співпадають або відтворюють положення раніше підтриманого проекту поданих групою народних депутатів України. Зокрема, це стосується основних визначень, порядку затвердження інвестиційних програм, надання пільг з оподаткування прибутку і ввізного мита на товари, що використовуються для будівництва, реконструкції і модернізації виробництва тощо.

Члени Комітету зазначили, що в проекті пропонуються нові підвищені ставки акцизного збору на автомобілі, які були у використанні до п'яти та понад п'ять років (збільшити ставки в 2 - 2,5 разів). Водночас, народні депутати наголосили на необхідності обґрунтування пропозиції щодо зниження ставок акцизного збору в десять разів на автомобілі нові, а саме, з 0,2 євро до 0,02 євро на автомобілі з об'ємом циліндрів до 1000 та до 1500 см. куб., та з 0,3 євро до 0,03 євро на автомобілі з більшим об'ємом циліндрів.

Члени Комітету вважають, що запровадження знижених ставок акцизного збору призведе до значних втрат Державного бюджету України. Такі пропозиції вимагають додання до проекту висновків Міністерства фінансів України.

Законопроектом пропонується дозволити підприємствам по виробництву автомобілів з інвестицією "після закінчення п'ятирічного терміну звільнення від оподаткування прибутку, застосовувати щорічну 25-відсоткову норму прискореної амортизації основних фондів - груп1, 2 і 3".

Однак, йшлося на засіданні, документи, подані до законопроекту, не містять будь-якого економічного обґрунтування доцільності запровадження зазначеної законодавчої норми після терміну дії загальних норм державної підтримки вітчизняного автомобілебудування та запропонованої норми амортизації на рівні 25 відсотків.

Автори проекту пропонують внести зміни до Закону "Про Митний тариф України" стосовно встановлення на суттєве коло товарів нульових пільгової та повної ставок ввізного мита. Проте, у супровідних до проекту документах відсутні чіткі обґрунтування потреби зведення до 0% ставок ввізного мита на ці види продукції.

Комітет вважає, що доцільно було б додати інформацію щодо характеру і змісту висновку Митно-тарифної ради при Кабінеті Міністрів України стосовно цього проекту.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51