Комітет з питань соціальної політики та праці рекомендував парламенту направити на доопрацювання проект закону про внесення змін до Закону "Про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України", внесений народними депутатами України Ю.Тимошенко, О.Турчиновим, В.Таран-Тереном.

Законопроектом пропонується проводити компенсацію громадянам втрат від знецінених заощаджень не тільки у грошовій, але і за їх бажанням, у безготівковій формі з використанням на оплату житлово-комунальних послуг, лікарських засобів та навчання; встановити мінімальний обсяг видатків, що спрямовуються на відновлення заощаджень з Державного бюджету України, на рівні одного відсотку від ВВП; уточнити норми щодо права спадкоємців на компенсацію знецінених заощаджень.

Автори законопроекту вважають, що його прийняття дозволить зменшити соціальну напругу у суспільстві.

Члени Комітету під час обговорення проекту зазначили, що реалізація запропонованих законопроектом змін можлива лише за умови фінансового обґрунтування джерел можливості збільшення бюджетних видатків на зазначені цілі.

Народні депутати, зокрема, вважають неприйнятною норму законопроекту щодо спрямування на компенсаційні виплати не менше 1 відсотка від ВВП, одержаного за рік, що передує бюджетному, оскільки вже у 2004 році на здійснення компенсаційних виплат по знеціненню грошових заощаджень необхідно буде спрямувати понад 2 млрд. грн.

Члени Комітету також вважають неприйнятною норму законопроекту про проведення за бажанням вкладників безготівкових розрахунків за спожиті житлово-комунальні послуги, на оплату навчання та придбання лікарських засобів. На їхню думку, ця норма суперечить Закону "Про Державний бюджет на 2003 рік" щодо заборони проведення будь-яких взаєморозрахунків у не грошовій формі.

В разі прийняття цієї норми, зазначили народні депутати, у систему безготівкових розрахунків будуть залучені власники майже 54 мільйонів компенсаційних позабалансових рахунків та близько 15 млн. квартиронаймачів, а для організації і проведення цієї роботи - всі практично житлово-комунальні організації, підприємства, що надають комунальні послуги, податкові органи, установи Ощадного і комерційних банків. Члени Комітету вважають, що це в свою чергу може спричинити масову безконтрольність розрахункових операцій та ціноутворення, поглиблення платіжної кризи та, як наслідок до втрати фінансової стабільності держави.

Крім цього, запровадження системи безготівкових розрахунків, зокрема. за житлово-комунальні послуги буде спонукати громадян до несплати за відповідні послуги у грошовій формі, що в свою чергу може призвести до остаточного зруйнування житлово-комунального господарства.

Стосовно пропозиції авторів щодо здійснення компенсацій спадкоємцям по рахунках померлих вкладників і застрахованих лише при пред'явленні ощадної книжки та свідоцтва про право на спадщину, то члени Комітету вважають її недоцільною, оскільки це питання є законодавчо врегульованим (ст. 564 "Спадкоємство вкладів" Цивільного кодексу України).

З урахуванням зроблених зауважень Комітет авторам доопрацювати законопроект з наданням фінансового обґрунтування джерел видатків та доходів на зазначені цілі та за умови визначення процедури щодо проведення безготівкових розрахунків.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51