Законопроектом передбачено визначення типів ЗМІ, залежно від їх засновників (співзасновників), визначення принципів рівного доступу громадян до ЗМІ, встановлення відповідальності за порушення принципів рівного доступу громадян до ЗМІ.
На думку голови Комітету В.Онопенка, прийняття окремого закону щодо цього є концептуально недоцільним. Позитивні напрацювання законопроекту можуть бути оформлені у вигляді змін до чинних законів України про інформацію та діяльність ЗМІ.
Так, критерій віднесення ЗМІ до державних або комунальних в проекті лише один – офіційні засновники – органи державної влади або органи місцевого самоврядування відповідно. Однак, чинне законодавство вже визначило, що таке "державний (комунальний) засіб масової інформації". І чинне визначення є більш повним та конкретним, - вважають члени Комітету. Також чинне законодавство поділяє ЗМІ на партійні та позапартійні через партійність засновника і це повністю відповідає конституційним нормам.
Законопроектом передбачено, що "журналісти зобов’язані шукати і висвітлювати з будь-якої проблеми щонайменше дві протилежні позиції". Закріплення цього положення на законодавчому рівні, наголосили народні депутати, є нонсенсом, з огляду хоча б на те, що журналіст -- це творчий працівник, який збирає, одержує, створює і займається підготовкою інформації для ЗМІ. Зі змісту стаття 12 Закону "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів" вбачається, що пошук інформації та джерел її отримання є правом, а не обов’язком журналіста і здійснюється ним на власний розсуд.