Перед початком засідання його учасники здійснили огляд об'єктів забудови у м. Києві, навколо яких виникли дискусії щодо дотримання норм містобудівного законодавства при їх будівництві, зокрема ознайомилися з історією будівництва житлового будинку по вул. Грушевського, 5 та офісно-готельного комплексу по вул. Сагайдачного, 3-17, що у Подільському районі міста Києва.
В своєму вступному слові Голова Комітету В.П. Пустовойтенко підкреслив актуальність обговорення зазначених проблем, визначив необхідність суттєвого вдосконалення законодавчої та нормативно-правової бази з питань містобудування, розроблення заходів щодо забезпечення сприятливого житлового середовища, спрощення дозвільно-погоджувальної системи з одночасним посиленням державних функцій захисту прав кожної людини на безпечні умови праці, чисте довкілля та повноцінне житло.
За результатами обговорення доповідей, виступів народних депутатів України, представників обласних та міських державних адміністрацій, громадських організацій Комітет дійшов висновку, що в процесі забудови територій і не тільки у м. Києві мають місце багаточисельні випадки погіршення житлового середовища, незаконного зменшення рекреаційних зон, а також нецільового використання земель і руйнування пам'яток історії та архітектури. Учасники засідання, зокрема представники громадських організацій акцентували увагу на ігноруванні інтересів і прав мешканців при забудові кварталів і мікрорайонів, формуванні міської інфраструктури.
Серед причин, які обумовлюють наявність порушень містобудівного законодавства практично всі виступаючі назвали відсутність належного фінансування для оновлення містобудівної документації, вертикальної системи контролю за виконанням вимог містобудівного законодавства, брак спеціалістів та низька їх заробітна плата, недосконалість земельного та містобудівного законодавства, яке регламентує порядок виділення земельних ділянок під забудову.
Комітет, врахувавши зауваження і пропозиції, рекомендує Кабінету Міністрів на основі наукових висновків та результатів юридичного аналізу, з урахуванням сучасного практичного досвіду та тенденцій з цих питань в Україні і світі розробити і внести до Верховної Ради України законопроекти: про архітектурно-будівельний контроль, про державну експертизу інвестиційних проектів і програм, про нормування у будівництві, внести зміни до Земельного Кодексу України, розпочати кодифікацію чинного законодавства і вже до кінця наступного року розробити Містобудівний Кодекс України.
Комітет звертається до Уряду з пропозицією прискорити реформування центрального органу містобудування і архітектури та житлово-комунального господарства. Водночас члени Комітету вважають, що треба не допустити скорочення чи ліквідації інспекцій архітектурно-будівельного контролю, а навпаки укомплектувати їх під виконання встановлених законодавством функцій необхідної кількістю кваліфікованих спеціалістів.
Народні депутати України висловилися за необхідність удосконалювати систему взаємодії органів містобудування й архітектури із земельними органами та підрозділами з охорони культурної спадщини при виборі й відведенні земельних ділянок для містобудівних потреб.
Комітет звернув увагу представників місцевих органів влади на недопущення рішень по об'єктах, які не передбачені генеральними планами чи планами детальних планувань територій.
Комітет звертається до міських та обласних рад із пропозиціями посилити контроль за дотриманням містобудівного законодавства, особливо в частині, яка стосується містобудівної документації, участі громадськості у підготовці і прийнятті рішень із містобудівних питань, виконанням вимог Земельного законодавства при оформленні права на земельні ділянки під забудову та надання дозволів на будівництво об'єктів.