Зокрема, щодо пропозицій Президента України запровадити виключно колегіальний судовий розгляд адміністративних справ, Комітет вважає, що Конституція України не забороняє бути суддями спеціалізованих судів особам, які не мають вищої юридичної освіти. Однак, щоб думка суддів-неюристів не переважала під час вирішення справи, передбачено, що такі судді здійснюють судочинство лише у складі колегії суддів разом з суддями-юристами. Такий підхід, відображений і в Законі “Про судоустрій України”.

Стосовно пропозицій Президента України вилучити із підсудності адміністративних судів підзаконні нормативно-правові акти Верховної Ради України, глави держави та уряду України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, залишивши у компетенції цих судів тільки акти цих органів індивідуальної дії, Комітет вважає, що врахування цієї пропозиції Президента означатиме відхід від зобов’язань, взятих Україною згідно з Європейською конвенцією про захист прав людини та основних свобод. А також європейських стандартів адміністративної юстиції, закріплених у рекомендаціях Комітету міністрів Ради Європи.

Голова Комітету Василь Онопенко підкреслив, що Конвенції кожному гарантує право на ефективний засіб правового захисту своїх прав і свобод у відповідному національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене офіційними особами. Неможливість судового оскарження постанов Верховної Ради України, нормативно-правових актів глави держави та уряду України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, що порушують або обмежують права і свободи, гарантовані Конвенцією, означатиме позбавлення ефективного засобу правового захисту від таких актів.

Комітет вважає, що пропозиція Президента обмежити компетенцію адміністративних судів суперечить Конституції України, рішенням Конституційного Суду України, а також Європейській конвенції про захист прав людини та основних свобод та європейським стандартам адміністративної юстиції в цілому.

У разі неподолання вето Президента України, Комітет рекомендує Верховної Ради України ухвалити Кодекс адміністративного судочинства в новій редакції., погодившись з аргументами глави держави щодо пункту 6 Прикінцевих та Перехідних положень, виклавши його в такій редакції:

“До початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського кодексу України 1991 року, вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому підсудність таких справ визначається Господарським процесуальним кодексом України”.

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51