Комітет відзначає, що основні зауваження, на які він звертав в своєму листі на адресу Кабінету Міністрів не враховані та не знайшли відображення в проекті Плану заходів. Зокрема, не передбачено виконання Постанови Верховної Ради України “Про рекомендації парламентських слухань “Про державну політику в галузі повернення та компенсації втрачених (знецінених) заощаджень громадян. Стан відновлення та перспективи” та рішення Комітету, якими передбачено подання у першому кварталі 2005 року на розгляд Верховної Ради проекту закону про механізм і порядок повернення грошових заощаджень громадян.
Крім того, не передбачено початку першого етапу введення Єдиної тарифної сітки з оплати праці працівників окремих галузей бюджетної сфери на основі законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати із збереженням міжпосадових співвідношень.
Члени Комітету зауважили, що не знайшло відображення в проекті Плану заходів питання щодо ратифікації Європейської соціальної хартії (переглянутої). Ратифікація цієї Хартії обумовлена обов’язками, взятими на себе Україною при вступі до Ради Європи, а також при підписанні цього документа 7 травня 1999р. Приєднання України до Європейської соціальної хартії (переглянутої) дасть можливість підтвердити європейський вибір держави, проголошений Президентом України.
Комітет також вважає за необхідне з урахуванням актуальності вирішення проблеми погашення заборгованості із виплати заробітної плати прискорити опрацювання і подання до Верховної Ради протягом другого кварталу поточного року законопроекту про захист грошових вимог працівників у разі неплатоспроможності роботодавця.
Комітет зазначив, що Планом передбачено сприяти проходженню законопроектів про внесення змін до статті 31 Закону України "Про платоспроможність боржника або визнання його банкрутом" та ратифікацію Конвенції Міжнародної організації праці № 173 1992 року про захист вимог працівників у випадку неплатоспроможності роботодавця. Проте, якщо законопроект про внесення змін до статті 31 Закону України "Про платоспроможність боржника або визнання його банкрутом" прийнято в першому читанні, то проект закону про ратифікацію Конвенції Міжнародної організації праці № 173 1992 року про захист вимог працівників у випадку неплатоспроможності роботодавця у зв’язку з припиненням Урядом України своїх повноважень був відкликаний. Тому Уряду необхідно терміново його розглянути та внести до Верховної Ради.
Крім того, Комітет звертає увагу на відсутність заходів стосовно приведення методології формування прожиткового мінімуму до міжнародних стандартів у поточному році; на розробку законопроекту з метою виведення пільгової категорії осіб з солідарної системи загальнообов’язкового державного соціального страхування та здійснення їх пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні пенсійні фонди, що суперечить загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, оскільки пенсійне забезпечення через професійні та корпоративні фонди здійснюється на добровільній основі громадян; передчасність затвердження Концепції подальшого реформування соціального захисту.
Комітет рекомендує доповнити План заходів низкою положень, спрямованих на приведення методології формування прожиткового мінімуму до міжнародних стандартів; забезпечення впровадження першого етапу введення Єдиної тарифної сітки в оплаті праці працівників окремих галузей бюджетної сфери на основі законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати із збереженням міжпосадових співвідношень; сприяння прийняттю законопроекту про внесення змін до статті 31 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” та прискоренню подання до Верховної Ради України проекту Закону про ратифікацію Конвенції МОП № 173 “Про захист вимог працівників у випадку неплатоспроможності роботодавця” тощо.