Голова парламентського комітету з питань фінансів і банківської діяльності Сергій Буряк вважає, що Україна не може і не повинна відмовлятися від економічної діяльності в автомобільній галузі, оскільки цей сектор виробництва надзвичайно важливий для того, щоб не опинитися за рискою цивілізованої економіки.

На виїзному засіданні Комітету у місті Запоріжжя на автомобілебудівному заводі йшлося про те, що цій галузі належить провідна роль у забезпеченні майбутнього добробуту країни. "Це, до речі, вельми яскраво засвідчує світовий досвід широкого залучення іноземних інвестицій, оживлення економік і виведення країн зі стану глибокої економічної депресії.", - зазначив С.Буряк.

Такою можливістю скористалися не тільки Аргентина чи Бразилія а й у багатьох відношеннях значно ближчі до нас країни - Польща, Чехія, Угорщина.

За оцінками експертів, тільки від податків, стягнутих із власників автомобілів, бюджет ФРН одержує 50 млрд. EURO у рік (бюджет України в 2004 році складає 58,2 млрд. грн.);

·ФРН експортує біля 3,7 млн. автомобілів (при середній ціні 20 тис. EURO), сума експорту складає близько 75 млрд. EURO;

·в інноваційний розвиток автоіндустрії Німеччини вкладається 15 млрд. EURO на рік (у 2002 на впровадження інноваційних технологій у промисловості України використано близько 500 млн. EURO).

С.Буряк відмітив позитивний вплив чинного законодавства на процес відродження й становлення автомобільної промисловості України на новій організаційно-технічній основі.

Так, в останні роки забезпечується стабільне зростання випуску автомобілів: в минулому році - в 1,6 рази, за 8 місяців поточного року - в 2,6 рази до відповідного періоду попереднього року.

Більш значними темпами набирає обертів виробництво легкових автомобілів, і значною мірою за рахунок Запорізького автозаводу. За 8 місяців 2003 року тут виготовлено більше 42 тисяч автомобілів, ріст складає 3,2 рази до відповідного періоду 2002 року.

На його думку, сьогодні ЗАЗ є взірцем вітчизняного цивільного машинобудування. "Але ми бачимо й інше: на автозаводі, а також в цілому на підприємствах галузі наразі тільки-но закладаються паростки зростання. Ці паростки можуть загинути без законодавчого забезпечення подальшого розвитку, без послідовної підтримки з боку держави", - сказав Голова Комітету.

Народний депутат Т.Васадзе наголосив: що за останні п'ять років, завдяки підтримки Президента України, Верховної Ради України, Уряду, ЗАЗу вдалося наростити обсяги виробництва з 1000 автомашин до 70 000 тисяч. Тільки за вісім місяців поточного року зійшло з конвеєра і було реалізовано 42 220 автомашин.

Сьогодні на підприємстві працює 18 тисяч спеціалістів. За два роки планується створити 2 тисячі нових робочих місць та модернізувати 5 тисяч існуючих.

Запорізьський автомобілебудівний завод, зазначив Т.Васадзе, працює виключно в законодавчому полі України і його працівники переконані, що Уряд прийме необхідні заходи для того, щоб автомобільне виробництво було збережено. Оскільки десятки тисяч людей не втратять роботу, а бюджет країни - сотні мільйонів надходжень. Цього року ЗАЗ перерахував в бюджет податків на суму 70,6 млн. гривень (в тому числі нарахувань на заробітну платню - 54,3 млн. гривень).

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51