Законопроект передбачає, що спеціальні санкції у формі штрафів, застосування антидемпінгових процедур та індивідуального режиму ліцензування за невиконання вимог, встановлених Законом “Про зовнішньоекономічну діяльність”, здійснення демпмінгу, а також порушення положень зазначеного закону, що встановлюють певні заборони, обмеження або режими здійснення зовнішньоекономічних операцій з дозволу держави, повинні застосовуватися центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової та контрольно-ревізійної служб, митних, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету та Національного банку України.
Також проектом передбачається, що спеціальні санкції у формі тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності за порушення вищезгаданого закону або застосування дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки, можуть бути застосовані виключно за рішенням суду.
Нинішня ж редакція статті 37 Закону “Про зовнішньоекономічну діяльність” передбачає, що спеціальні санкції за всі правопорушення вищезгаданого типу, крім демпінгу, можуть застосовуватися центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за рішенням судових органів України або за поданням вищезгаданих органів виконавчої влади України.
Законопроектом також передбачається встановлення загального граничного терміну дії спеціальних санкцій, що застосовуються до українських суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, у шість місяців.