Зокрема, опрацьовуються два законопроекти: про моніторинг телекомунікацій, внесений Кабінетом Міністрів, та проект закону про перехоплення та моніторинг телекомунікацій, внесений народним депутатом В.Лебедівським.
Розробники урядового проекту, обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, зазначають, що нові інформаційні технології несуть не тільки небачені можливості для інтелектуального і технічного прогресу, але й несподівані засоби скоєння злочинів. З'явилися такі комп'ютерні злочини, як атаки хакерів на сайти великих кампаній та державних органів, розкрадання фінансових засобів через Інтернет. До того ж терористичні організації та організована злочинність активно використовують інформаційно-телекомунікаційні технології для підготовки та вчинення кримінальних злочинів. Але сили та засоби, якими володіють правоохоронні органи держави стосовно збирання доказів злочинної діяльності за допомогою зняття відповідної інформації з каналів мереж телекомунікацій, тактика їх застосування та чинне законодавство, що регулює відносини правоохоронних органів з операторами мереж телекомунікацій в процесі проведення оперативно-розшукових заходів на каналах мереж телекомунікацій, не дають можливості ефективно протидіяти вищезазначеним видам злочинів.
Кінцевою метою, якої планується досягти з прийняттям цього законопроекту та практичної реалізації його положень, є отримання механізму, який дозволить правоохоронним органам України в прийнятні терміни отримати сучасну ефективну технологію зняття інформації з каналів мереж телекомунікацій з метою попередження чи розкриття злочинів, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, особливо таких, як кіберзлочини та тероризм, а також здійснення ефективної взаємодії з правоохоронними органами іноземних держав з питань моніторингу телекомунікацій у процесі боротьби зі злочинністю.
Автор законопроекту про перехоплення та моніторинг телекомунікацій звертає увагу на те, що проведення перехоплення телекомунікацій за чітко окреслених спеціальним(и) законом(ами) обставин є необхідним для успішної боротьби і попередження злочинів. Однак, він має передбачити надійні гарантії проти зловживань і несанкціонованих моніторингів телекомунікацій. Законопроектом передбачено інформування громадськості про масштаби таємного перехоплення повідомлень. Для цього, на думку автора, слід запровадити норму про оприлюднення річного звіту, що містить інформацію щодо кількості санкцій на перехоплення з конкретизацією видів злочинів, у зв’язку з якими було прийняте рішення про перехоплення, кількість відмов у видачі санкції й іншої інформації. Така практика існує у США і у багатьох європейських країнах. Потрібно також ввести інститут незалежного нагляду за законністю перехоплень телекомунікацій, що одержував би автоматично копії всієї знятої інформації та розглядав би скарги на незаконне зняття інформації з систем і каналів електрозв'язку.
У Секретаріаті Комітету вважають, що прийняття зазначених законопроектів надасть можливість правоохоронним органам співпрацювати з операторами мереж телекомунікацій, створювати та використовувати ефективні технології у процесі здійснення оперативно-розшукової діяльності на каналах мереж телекомунікацій, а також адекватно протидіяти злочинам, які плануються та здійснюються з використанням сучасних інформаційно-телекомунікаційних технологій.