Нині в Україні відсутній нормативно-правовий акт, який в комплексі визначав правові, економічні, соціальні та організаційні засади рибогосподарської діяльності у внутрішніх водних об'єктах, територіальному морі, на континентальному шельфі й у виключній (морській) економічній зоні України, у виключних (морських) економічних зонах іноземних держав відповідно до міжнародних договорів України та у відкритих водах Світового океану.
Метою внесеного народними депутатами акта є забезпечення умов сталого функціонування та розвитку рибогосподарського комплексу держави. Визначальними напрямками тут повинні стати збереження рибопромислової діяльності у відкритих районах Світового океану, у виключних економічних зонах іноземних держав, раціоналізація та інтенсифікація промислу в Азово-Чорноморському басейні, внутрішніх водоймах, розвиток аквакультури, нарощування обсягів відтворення рибних запасів та виробництва рибопродукції.
Законопроект має стати основним законодавчим актом державних органів управління, що регулює різні сторони діяльності юридичних і фізичних осіб в рибогосподарській галузі. Це дозволить суб’єктам господарювання усіх форм власності реалізувати свої права та обов’язки відносно рибогосподарської діяльності з урахуванням чинного законодавства, а також згідно вимог міжнародних конвенцій та угод у сфері охорони навколишнього природного середовища і раціонального використання водних живих ресурсів.
Передбачено поєднання природоохоронних вимог і економічних інтересів учасників рибогосподарської діяльності. Система економічного регулювання у проекті доповнюється нормами адміністративного і правового впливу відносно юридичних і фізичних осіб шляхом ліцензування, контролю і проведення експертизи під час рибогосподарської діяльності. Забезпечується захист вітчизняного товаровиробника, створення сприятливих умов щодо забезпечення існуючих і новостворених потужностей рибопереробних та інших підприємств сировиною, організацію та створення нових робочих місць.
У процесі обговорення членами Комітету визнають доцільним прийняти за основу проект закону, внесений народними депутатами, та доопрацювати його до другого читання з урахуванням положень, викладених у законопроекті КМУ.