Для участі у позачерговому засіданні зареєструвалося 172 народних депутатів.
Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков відкрив позачергове пленарне засідання.
Головуючий повідомив, що позачергове засідання проводиться у зв'язку з вимогою Президента України Володимира Зеленського.
Головуючий поінформував про питання, які пропонується розглянути на позачерговому засіданні і оголосив до розгляду перше питання.
Народні депутати розглянули правки до проекту Закону про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності, №3822.
За результатами голосування правки, на яких наполягали народні депутати, не були підтримані.
Головуючий поставив на голосування пропозицію про прийняття проекту Закону про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності, №3822. У другому читанні та в цілому.
256 голосами народні депутати підтримали законопроект.
Із заявою від двох фракцій виступила народний депутат Софія Федина.
Проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо криміналізації контрабанди товарів та підакцизних товарів, а також недостовірного декларування товарів, №5420, доповів Представник Президента України у Верховній Раді Руслан Стефанчук. Він зазначив, що за останній рік значно збільшилася кількість проявів контрабанди товарів та недостовірного їх декларування, що має наслідком зменшення надходжень до Державного бюджету України, стимулювання ведення недобросовісної конкуренції, що, у свою чергу, негативно впливає на розвиток національної економіки та створює загрозу економічній та соціальній безпеці України, а також потрапляння на внутрішній ринок продукції неналежної якості, що негативно впливає на здоров'я громадян.
Відсутність кримінальної відповідальності за незаконне переміщення товарів (у тому числі підакцизних) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю та поза митним контролем, а також за недостовірне декларування товарів сприяє збільшенню у державі сектору тіньової економіки, популяризує серед підприємців використання у веденні бізнесу незаконних засобів та прийомів.
Проектом Закону пропонується внести зміни до законодавства України з метою
встановлення кримінальної відповідальності за контрабанду товарів та
підакцизних товарів, а також за недостовірне декларування товарів, що призвело
або могло призвести до неправомірного зменшення чи звільнення від сплати митних
платежів.
Голова підкомітету Комітету з питань правоохоронної діяльності Олександр Бакумов доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.
За результатами голосування законопроект 255 голосами прийнято за основу.
Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання обігу конопель в медичних цілях, науковій та науково-технічній діяльності, №5596, доповіла народний депутат Ольга Стефанишина. Вона зазначила, що законопроектом з урахуванням необхідності дотримання міжнародно-правових зобов’язань України щодо обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, пропонується: створити нормативні умови для законного обігу конопель у визначених законом цілях, зокрема, для їх використання в медичній практиці та науково-технічній діяльності; встановити вимоги та визначити особливості контрольованого обігу конопель у визначених сферах діяльності відповідно до вимог міжнародного права; врегулювати питання, що стосуються організації діяльності з обігу конопель на кожному етапі такого обігу, включаючи, серед іншого, операції з ввезення, вивезення, транспортування територією України, зберігання та реалізації конопель; визначити вимоги до суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати операції, пов’язані з обігом конопель; визначити та врегулювати розподіл функцій і повноважень контролюючих органів, які забезпечують боротьбу з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, стосовно контролю за використанням конопель в цілях, визначених законом тощо.
Альтернативний проект №5596-1 доповів народний депутат Андрій Холодов.
«Однією із найгостріших є проблема забезпечення доступу до лікарських засобів, вироблених із психотропних та наркотичних речовин, а також з рослин коноплі для осіб які цього потребують за медичними показаннями. До осіб, які потребують доступу до лікарських засобів, вироблених із рослин коноплі належать: хворі на епілепсію, онкохворі та особи, потребують паліативної допомоги, особи з посттравматичним стресовим розладом тощо», - зазначив народний депутат, доповідаючи законопроект.
Проектом закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання обігу рослин коноплі в промислових, медичних та наукових цілях» пропонується адаптувати законодавство України до загальноприйнятої міжнародної практики, яке регулює обіг рослин коноплі у промислових, медичних та наукових цілях, розробити якісну законодавчу модель регулювання обігу в Україні рослин коноплі для промислового, медичного та наукового застосування, забезпечуючи пріоритетність сфери охорони здоров’я, вдосконалення медичної допомоги та забезпечення доступності найнеобхідніших лікарських засобів.
Голова Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький доповів рішення Комітету, який рекомендує прийняти законопроект №5596 за основу.
Народні депутати у виступах підтримали законопроект. Водночас, вони наголошували на необхідності запровадити жорсткий контроль за обігом рослин коноплі в медичних та наукових цілях, врегулювати питання, які стосуються ліцензування господарської діяльності, пов’язаної з обігом рослин коноплі для медичних та наукових цілей.
Промовці також зазначали, що «цей закон не про медицину, а про те, щоб дозволити вирощувати наркотики на нашій землі».
За результатами голосування законопроект №5596, який було поставлено на голосування для прийняття за основу, не набрав голосів («за» - 184).
240 голосами законопроект направлено на доопрацювання.
Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів, №5270, доповів перший заступник голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк. Він зазначив, що цей законопроект про проведення експерименту з реалізації проекту щодо створення в Україні інституту електронного резидентства, яке є статусом, який надає можливість іноземцю або особі без громадянства, яка досягла вісімнадцятирічного віку, отримувати кваліфіковані електронні довірчі послуги, електронні послуги, відкривати банківські рахунки в Україні.
Наступним кроком у розвитку цього проекту є надання іноземним фахівцям можливості займатися господарською діяльністю, що сприяє залученню додаткових коштів у Державний бюджет України.
Ця концепція наразі є цікавою, у першу чергу, для представників ІТ галузі країн, що розвиваються та держав із нестабільною політичною ситуацією.
Утім, наразі Податковий кодекс України не містить поняття е-резидент, що здійснює підприємницьку діяльність, а також не встановлює спеціальних правил щодо оподаткування доходів е-резидентів, порядку проведення перевірок тощо, що зумовило необхідність розроблення та прийняття цього проекту закону.
Проектом закону запроваджуються сприятливі умови для реєстрації заінтересованими іноземцями та особами без громадянства, які набули статусу е-резидента, себе як фізичної особи-підприємця та ведення підприємницької діяльності без необхідності перебування в Україні.
Е-резидент-підприємець відповідно до проекту закону сплачує податки від своєї підприємницької діяльності в Україні, що позитивно впливатиме на інвестиційний клімат держави, активізацію та подальший розвиток національної економіки, збільшення валового внутрішнього продукту, а також надходжень до державного бюджету тощо.
Ярослав Железняк звернувся з проханням до народних депутатів підтримати цей законопроект і прийняти його за основу.
Народні депутати у виступах підтримали законопроект.
За результатами голосування законопроект 286 голосами прийнято за основу.
До порядку денного сесії було включено проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України, №5431.
Законопроект доповіла заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Роксолана Підласа. Вона зазначила, що законопроект спрямований на посилення повноважень Антимонопольного комітету України з метою ефективного розслідування порушень законодавства про захист економічної конкуренції та забезпечення балансу дотримання інтересів суб’єктів господарювання.
Альтернативний проект №5431-1 доповіла народний депутат Людмила Буймістер. Законопроектом передбачається проведення комплексної реформи конкуренційного законодавства, та, у зв’язку з цим, законодавчого врегулювання та вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України. Його завданнями є удосконалення понять в конкуренційному законодавстві, удосконалення механізмів контролю за концентраціями суб’єктів господарювання, визначення на законодавчому рівні порядку проведення перевірок суб’єктів господарювання та звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання за порушення конкуренційного законодавства.
Людмила Буймістер звернулася до народних депутатів з проханням підтримати її законопроект.
Роксолана Підласа доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект №5431 за основу, а альтернативний проект №5431-1 - відхилити.
У виступах народні депутати не підтримали основний законопроект. Вони також зазначали, що він містить корупційні ризики, оскільки ним пропонується надати АМКУ невластиві йому функції.
За результатами голосування законопроект №5431 245 голосами було прийнято за основу.
Головуючий закрив позачергове засідання.