Метою законопроекту є ефективне проведення заходів щодо виведення банку з ринку шляхом удосконалення механізмів збереження активів банку, запобігання втрати майна банку, задоволення якомога більшої кількості кредиторів банків, що виводяться з ринку.

Законопроект визначає правові підстави для відшкодування шкоди (збитків) особою, якою заподіяно шкоду банку та кредиторам банку, а також особою, яка внаслідок таких дій отримала майнову вигоду.

Законопроект вводить такі поняття, зокрема: «договір про добровільне відшкодування шкоди (збитків)» - договір, який укладається між Фондом та пов’язаною з банком особою та/або будь-якою іншою особою, дії або бездіяльність якої призвели до заподіяння кредиторам та/або банку шкоди, та/або пов'язаною з банком особою та/або будь-якою іншою особою, яка внаслідок таких дій або бездіяльності прямо чи опосередковано отримала майнову вигоду, щодо добровільного відшкодування шкоди (збитків), право на заявлення якої виникло на підставі частини п’ятої статті 52 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», у розмірі, визнаному такою пов’язаною з банком особою та/або іншою особою та документально підтвердженому, в результаті вжиття Фондом заходів, спрямованих на виявлення та документування діянь пов’язаних з таким банком осіб та інших осіб стосовно банку;

«мирова угода» - угода, яка підлягає затвердженню судом у встановленому законодавством порядку, між Фондом та пов’язаною з банком особою та/або будь-якою іншою особою, дії або бездіяльність якої призвели до заподіяння кредиторам та/або банку шкоди, та/або пов'язаною з банком особою та/або будь-якою іншою особою, яка внаслідок таких дій або бездіяльності прямо чи опосередковано отримала майнову вигоду, щодо відшкодування такої шкоди (збитків), право на заявлення якої виникло на підставі частини п’ятої статті 52 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», у розмірі, визнаному такою пов’язаною з банком особою та/або іншою особою та документально підтвердженому, в результаті вжиття Фондом заходів, спрямованих на виявлення та документування діянь пов’язаних з таким банком осіб та інших осіб стосовно банку. Також, законопроектом встановлюється порядок та умови їх укладення.

Проектом також передбачається врегулювати такі питання:

- удосконалення процедур та переліку підстав для виявлення нікчемних правочинів;

- уточнення деяких питань нормативно-правового регулювання порядку проведення ліквідаційної процедури;

- удосконалення механізму правового захисту працівників Фонду та членів його адміністративної ради;

- врегулювання питання роботи Фонду із забезпеченими кредиторами, банків, які виводяться з ринку;

- уточнення питань щодо сплати судового збору та плати за проведення державної реєстрації.

Законопроектом передбачено врегулювання окремих питань процесуального характеру. Серед яких, зокрема, питання подання цивільного позову в інтересах кредиторів неплатоспроможного банку, положення щодо набуття Фондом статусу позивача у справі в інтересах кредиторів неплатоспроможного банку у господарському процесі, уточнено деякі процедурні питання виконавчого провадження, здійснено інші уточнення до відповідних нормативно-правових актів, що є дотичними, регулюють процедури та процеси, що змінюються цим законопроектом.

Законопроектом пропонується запровадити положення, що дозволить Фонду ініціювати цивільні, адміністративні, кримінальні чи арбітражні провадження про стягнення шкоди (збитків), заподіяної банку внаслідок націоналізації, експропріації майна, реквізиції, руйнування, шкоди або знецінення майна банку внаслідок воєнних дій, збройних конфліктів, громадських заворушень.

Проект Закону зареєстровано за №4546.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51
16 липня 2021 12:40
16 липня 2021 12:38
16 липня 2021 12:32
16 липня 2021 12:30
16 липня 2021 12:29