Метою прийняття Програми є подальший розвиток процесу реформування відносин власності, вирішення проблем процесу приватизації попередніх років, удосконалення законодавства з питань приватизації, його спрощення та прозорість задля досягнення результату, який сприятиме більш ефективному здійсненню економічних реформ країни та стабілізації її економічного становища.

Проектом визначаються основні цілі, пріоритети та умови приватизації державного майна на 2004-2006 роки, встановлюються відповідні заходи щодо виконання Програми.

Програмою передбачаються норми щодо забезпечення публічності та прозорості процесу приватизації, підвищення поінформованості потенційних покупців про об’єкти, що пропонуються до продажу.

Встановлюються щорічні завдання щодо обсягів надходження коштів від приватизації до Державного бюджету України та надається прогноз надходжень протягом 2004-2006 років.

Одним з основних положень проекту є спрямування не менше 25 відсотків коштів, одержаних від продажу державного майна, на інноваційне інвестування підприємств.

Комітет з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв’язку, розглянувши проект Державну програму приватизації на 2004 – 2006 роки, висловив зауваження та пропозиції щодо окремих положень законодавчих актів з питань приватизації. Зокрема, члени Комітету пропонують у Законі України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” викласти пункт 3 статті 7 у наступній редакції:

„Включення об‘єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті з цих переліків здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм приватизації або з ініціативи відповідних органів приватизації, чи покупців. Включення об‘єктів малої приватизації до переліків об‘єктів приватизації, які перебувають у загальнодержавній власності, здійснюють за ініціативою або погодженням органу уповноваженим управляти відповідним об‘єктом”.

Народні депутати пропонують також викласти пункт 7 статті 7 у наступній редакції:

„У місячний строк після повідомлення органів управління майном та опублікування в інформаційному бюлетені державних органів приватизації переліку об‘єктів, які підлягають приватизації, органи, що здійснюють управління майном цих об‘єктів, передають функції з управління цим майном відповідним державним органам приватизації у порядку, що затверджується Фондом державного майна України”.

У Законі України „Про приватизацію державного майна” члени Комітету пропонують викласти пункт 1 статті 12 у наступній редакції:

„ Ініціатива щодо приватизації може виходити від державних органів приватизації, органів, що уповноважені управляти державним майном, а також покупців, визнаних такими відповідно до статті 8 цього Закону. Включення об‘єктів до переліку об‘єктів, які підлягають приватизації і перебувають у загальнодержавній власності здійснюється за погодженням органів управління, що здійснюють управління майном цих об‘єктів”.

Пункт 4 статті 12 цього закону пропонується викласти у наступній редакції:

„У місячний строк після повідомлення органів управління майном та опублікування в інформаційному бюлетені державних органів приватизації переліку об‘єктів, які підлягають приватизації, органи, що здійснюють управління майном цих об‘єктів, передають функції з управління цим майном відповідним державним органам приватизації у порядку, що затверджується Фондом державного майна України”.

Комітет також пропонує викласти пункт 1 статті 14 у наступній редакції:

„Комісія з приватизації складає проект плану приватизації об‘єкта, в якому враховуються пропозиції господарського товариства, створеного працівниками підприємства, що приватизується, та інших покупців місцевих рад за місцезнаходженням об‘єкта приватизації державних органів приватизації органу, що здійснював управління відповідним державним майном Антимонопольного комітету України, його територіальних відділень стосовно підприємств, включених до визначеного Антимонопольним комітетом України та Фондом державного майна України переліку об‘єктів, приватизація яких проводиться за погодженням з Антимонопольним комітетом України”.

Статтю 23 “Використання коштів, одержаних від приватизації” вищезгаданого закону народні депутати пропонують доповнити абзацом наступного змісту:

“Використання коштів, одержаних від приватизації ВАТ “Укртелеком”, здійснюється відповідно до Закону України “Про особливості приватизації відкритого акціонерного товариства “Укртелеком”. Народні депутати зазначили, що ухвалення цієї статі у запропонованій редакції не сприятиме подальшому розвитку мереж телекомунікацій, призведе до зменшення інвестиційної привабливості ВАТ “Укртелеком” та матиме негативний вплив на подальший хід його приватизації.

Члени Комітету висловили зауваження та пропозиції щодо підготовки до приватизації об‘єктів права державної власності Фондом державного майна України спільно з органами уповноваженими управляти державним майном виходячи, насамперед, з необхідності підвищення їх інвестиційної привабливості, за винятком об‘єктів, що не підлягають приватизації. На думку членів Комітету передприватизаційна підготовка державних підприємств здійснюється після передачі їх на приватизацію Фонду у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України”. Це дозволить проводити передприватизаційну підготовку без зайвих ускладнень, так як після прийняття рішення про приватизацію об‘єкта накладається ряд суттєвих обмежень щодо розпорядження його майном, яке здійснюється з дозволу органу приватизації.

Народні депутати пропонують доповнити розділ 5 проекту Державної програми “Регіональні та галузеві особливості приватизації” статтею:

“Приватизація ВАТ “Укртелеком”, що належить до сфери управління Державного комітету зв’язку та інформатизації України, здійснюється відповідно до Закону України “Про особливості приватизації відкритого акціонерного товариства “Укртелеком”.

Члени Комітету також пропонують кошти, одержані від приватизації державного майна, інші надходження, безпосередньо пов‘язані з процесом приватизації (від покупців за подання заяви на приватизацію, реєстраційний збір за реєстрацію покупців для участі в аукціоні (конкурсі), суми штрафних санкцій за несвоєчасні розрахунки за придбані об‘єкти приватизації, відсотки нараховані на суму розстрочених платежів тощо), зараховувати до державного бюджету у повному обсязі.

Кошти, одержані від продажу майнових об‘єктів, що належать до основних фондів державного комерційного підприємства спрямовується на інвестування виробничої діяльності цього підприємства.

Члени Комітету пропонують внести у проект доповнення, згідно з яким кошти, одержані від приватизації ВАТ “Укртелеком”, розподіляються відповідно до Закону України “Про особливості приватизації відкритого акціонерного товариства “Укртелеком”.

Комітет з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв’язку висловив зауваження та пропозиції до інших розділів проекту державної програми приватизації і запропонував Комітету з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій врахувати їх при доопрацюванні проекту до другого читання.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51