За словами Голови Комітету Сергія Буряка, статтею 5 проекту встановлюється, що "Національний банк України у 2004 році вносить до Державного бюджету перевищення кошторисних доходів над кошторисними видатками Національного банку за 2003 рік, а також у повному обсязі кошти доходу за ПОВДП 2000 року, що сплачуються Міністерством фінансів у 2004 році, на загальну суму не менш як 500.000 тис. гривень".

Ці кошти перераховуються до бюджету щомісяця рівними частинами одночасно із сплатою Міністерством фінансів доходу за ПОВДП 2000 року, а у разі недонадходження відповідних коштів до Державного бюджету - зараховуються у наступному місяці в рахунок сплати мінфіном доходу за ПОВДП 2000 року."

Комітет вважає, що це є порушенням Закону "Про Національний банк України". А саме: у відповідності зі статтею 5 Закону "Про Національний банк України" Національний банк за підсумками року у разі перевищення кошторисних доходів над кошторисними витратами, затвердженими на поточний бюджетний рік, вносить до Державного бюджету України наступного за звітним року позитивну різницю на покриття дефіциту бюджету, а перевищення витрат над доходами відшкодовується за рахунок Державного бюджету України наступного за звітним року. Також "Рада Національного банку затверджує кошторис доходів та витрат Національного банку та подає Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України до 1 вересня поточного року прогнозовані відомості про сальдо кошторису для включення до проекту Державного бюджету України на наступний рік".

Народні депутати вважають, що не має повного обґрунтування доцільності вилучення у Національного банку України доходів від процентних облігацій внутрішньої державної позики 2000 року.

Отже, Комітет пропонує узгодити з чинним законодавством, навести відповідне юридичне та економічне обґрунтування даних положень статті 5 проекту Закону про Державний бюджет України на 2004 рік.

Також в прикінцевих положень проекту передбачається подальше призупинення дії абзацу третього статті 1 Закону "Про реструктуризацію боргових зобов'язань Кабінету Міністрів України перед Національним банком України", якою визначена необхідність погашення, починаючи з 2002 року, заборгованості бюджету за відстроченими кредитами, одержаними для фінансування дефіциту державного України в іноземній валюті. Подальше відстрочення сплати вже неодноразово відстрочених боргів, на думку членів Комітету, унеможливить ефективне виконання Національним банком України його, відповідно до Конституції України, основної функції - забезпечення стабільності національної валюти. Враховуючи це та зважаючи на інформацію Національного банку про досягнення домовленості з Кабінетом Міністрів України щодо реструктуризації зазначеної заборгованості шляхом випуску боргових цінних паперів з ринковим статусом їх обслуговування, Комітет вважає за необхідне наведений пункт із законопроекту "Про Державний бюджет України на 2004 рік" виключити, одночасно передбачивши у видатковій частині Державного бюджету витрати у розмірі 480 млн. грн. для сплати доходу за цими цінними паперами.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51