Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією рекомендував Верховній Раді відхилити проект закону про Національне бюро розслідувань України, внесений народним депутатом Г.Самофаловим, як такий, що суперечить Конституції і чинному законодавству України.
Законопроектом пропонується визначити правові основи організації та діяльності Національного бюро розслідувань України, його структуру, компетенцію та функції, правовий статус працівників цього органу та інші питання.
Прийняття цього закону. на думку автора, підвищить ефективність боротьби з організованою злочинністю і корупцією, ліквідує дублювання в діяльності правоохоронних органів, сприятиме зміцненню законності і правопорядку в державі.
Члени Комітету не підтримали законопроект, оскільки він не містить чітких положень щодо мети створення НБР та його призначення, не визначає предмет його діяльності. Народні депутати також зауважили, що проектом не визначена підслідність НБР, не вказана чітка категорія злочинів, розслідування яких буде проводитися НБР.
Визначена проектом категорія злочинів (злочини, що становлять підвищену суспільну небезпеку), на думку членів Комітету, носить загальний характер і не передбачена чинним кримінальним та кримінально-процесуальним законодавством.
Проект конкретно не визначає правовий статус НБР.
Народним депутатам також не зрозуміло, чи є НБР військовим органом, військовим формуванням, чи органом виконавчої влади.
Законопроект не визначає правовий статус співробітників НБР, їх соціальне та пенсійне забезпечення.
Найбільше заперечення у членів Комітету викликали положення законопроекту, які суперечать Конституції та чинному законодавству України. Зокрема, щодо повноважень Верховної Ради України затверджувати загальну структуру і чисельність працівників НБР, повноваження щодо призначення та звільнення Директора НБР та його заступників, затвердження чисельного складу і членів колегії. Народні депутати зазначили, що вони не погоджуються з цими положеннями проекту, оскільки таких повноважень Верховної Ради Конституцією України не передбачено.
Члени Комітету також не погодилися з положеннями законопроекту щодо права НБР мати слідчі ізолятори та ізолятори тимчасового утримання, права створювати позабюджетні фонди, мати позабюджетні спеціальні рахунки та використовувати кошти, одержані за здійснення функцій держави, а також мати представників у складі посольств та інших представництв України, утворювати навчальні заклади, проводити науково-дослідні роботи тощо.