Publish

У ВІВТОРОК, 31 ЖОВТНЯ, ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

На початку ранкового засідання Голова Верховної Ради України Олександр Мороз повідомив про те, що 27 жовтня Центральна виборча комісія зареєструвала народного депутата України, обраного 26 березня 2006 року в багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі, Віктора Лещенка, включеного до виборчого списку Блоку "Наша Україна".

Новообраний народний депутат склав присягу на вірність Україні.

З повідомленнями, заявами, оголошеннями, внесенням пропозицій виступили уповноважені представники депутатських фракцій.

Далі головуючий повідомив про участь у засіданні членів Кабінету Міністрів на чолі з Прем'єр-міністром України Віктором Януковичем.

На вимогу двох фракцій БЮТ і "Наша Україна" у засіданні було оголошено півгодинну перерву.

Після її закінчення уповноважений від цих фракцій народний депутат Юрій Триндюк запропонував відкласти розгляд питання про проект закону про Державний бюджет України на 2007 рік для того, щоб народні депутати мали змогу детально вивчити порівняльні таблиці.

Головуючий на це відповів, що на Погоджувальній раді напередодні було вирішено розглядати законопроект сьогодні. О.Мороз звернувся до цих фракцій бути послідовними, адже вони наполягали на необхідності розгляду питання не пізніше 20-го жовтня. Зараз, після того, як воно було перенесено на 30-те жовтня, після того, як комітет і робоча група попрацювали і підготували документ, є можливість обговорити його.

Про висновки Комітету з питань бюджету до законопроекту доповів Голова Комітету Володимир Макеєнко. Він повідомив, що Комітет з питань бюджету пропонує розглянути цей бюджет як бюджет перехідного періоду, бюджет, сформований на чинній податковій базі, чинному соціальному законодавстві, яке не забезпечено фінансовими ресурсами держави, можливостями нашої економіки.

В.Макеєнко також повідомив, що опрацювання проекту закону у Комітеті здійснювалося за участю народних депутатів, представників комітетів при широкому обговоренні показників розпорядників коштів центральних органів влади та органів місцевого самоврядування. "Тісна співпраця з урядом засвідчила про дотримання задекларованих урядом принципів реалістичності і прозорості бюджетного процесу", - наголосив доповідач.

Комітетом було опрацьовано близько 3 тисяч 600 пропозицій, які надійшли від народних депутатів, комітетів Верховної Ради, депутатських фракцій до законопроекту і були згуртовані у більше, ніж 2,5 тисяч пропозицій.

За словами доповідача, попередній аналіз цих пропозицій свідчить, що найважливішими питаннями були: збільшення видатків Державного та місцевого бюджетів, зменшення ставок податків та зборів, зменшення надходжень від приватизації, запровадження нових податків, продовження функціонування ПДВ в аграрному секторі поза межами бюджетної системи.

При цьому Голова Бюджетного комітету зазначив, що практично всі пропозиції народних депутатів розбалансовані і подані з порушенням частини два статті 40 Бюджетного кодексу України, де визначено, що пропозиції щодо збільшення видатків бюджету мають визначати джерела покриття таких видатків, а пропозиції стосовно зменшення доходів бюджету джерела компенсації.

Крім того, суб'єктами законодавчої ініціативи запропоновано за підрахунками Комітету збільшення витрат Державного бюджету без врахування міжбюджетних трансферів на 75 мільярдів гривень, а пропозиції на скорочення видатків лише на 400 мільйонів гривень. Пропозиції щодо збільшення розрахункового обсягу видатків місцевих бюджетів, включаючи дотації та субвенції місцевим бюджетам становить понад 20 мільярдів гривень.

Запропоновані народними депутатами зміни до податкових норм та показників доходів призводять до витрат доходів у сумі 30 мільярдів гривен. Загалом з 2 з половиною тисяч пропозицій народний депутатів, опрацьованих в порівняльній таблиці, Комітет з питань бюджету пропонує врахувати в цілому або частково одну тисячу 900, відповідно відхилити 600. В ході обговорення законопроекту Комітетом підготовано близько 100 доручень уряду, які необхідно опрацювати під час підготовки проекту закону до подання на друге читання.

Далі В.Макеєнко доповів про запропоновані висновки і пропозиції Комітету щодо доходів. За його словами, враховані в проекті доходи загального фонду Державного бюджету є хоч напружені, але реальні для виконання. Він зазначив, що при формуванні показників бюджету на 2007 рік збережено пропорції приросту доходів загального фонду зведеного бюджету та номінального приросту ВВП на рівні 2006 року, порівняно з минулим роком.

Найбільш гострими питаннями цього блоку, - наголосив В.Макеєнко, - стали зміни до податкового законодавства, передбачені в законопроекті. Значна їх частина повторюється у законах про Державний бюджет з року в рік і носить системний характер. Це свідчить про нагальну необхідність врегулювання відповідних питань у базових законах. Водночас вилучення таких норм законопроекту, які пропонують народні депутати, не підтримано Комітетом, оскільки це призведе до значних втрат доходів і порушить баланс бюджету.

Комітет пропонує доручити уряду перенести положення статей проекту закону, які стосуються змін податкового законодавства, в окремий законопроект при внесенні змін до законів з питань оподаткування та подати його Верховній Раді з подальшим опрацюванням і прийняттям закону до розгляду проекту про Державний бюджет на 2007 рік. Цю пропозицію підтримала і робоча група.

В.Макеєнко торкнувся і однієї з дискусійних норм стосовно оподаткування у спеціальних вільних економічних зонах та територіях пріоритетного розвитку. Він доповів, що Комітет з питань бюджету разом з робочою групою рекомендують доручити Кабінету Міністрів підготувати і внести одночасно з проектом закону до другого читання пропозиції щодо урегулювання питання функціонування спеціальних економічних зон та територій пріоритетного розвитку. При цьому, передбачивши механізм створення ефективних інвестиційних та інноваційних проектів, забезпечивши жорстке регламентування порядку їх реалізації і посилення державного контролю за виконання відповідних проектів.

Загалом, проаналізувавши показники доходів проекту Державного бюджету та з урахуванням розгляду пропозицій у порівняльній таблиці до проекту закону, Комітет пропонує збільшити прогноз надходжень до загального фонду державного бюджету на 741 мільйон гривень.

Далі доповідач поінформував про показники проекту, які стосуються державного боргу та приватизації. Комітет пропонує надходження від приватизації в повному обсязі зарахувати до загального фонду Державного бюджету з відповідним перенесенням до загального фонду видатків на заходи, пов'язані з проведенням приватизації державного майна.

В.Макеєнко зазначив, що державний борг України є на достатньо безпечному рівні і не передбачається його зменшення в наступному році з 17 відсотків до 16 відсотків по відношенню до валового внутрішнього продукту. Це відповідає граничній величині у 60 відсотків, визначеній Бюджетним кодексом України.

Голова Комітету зазначив, що у своїх висновках і пропозиціях щодо цього блоку Комітетом врахована пропозиція народних депутатів, яким вдосконалено ряд положень, включаючи посилення контролю функції парламенту.

Доповідач далі відзначив, що серед джерел фінансування державного бюджету найбільш ризикованим є надходження від приватизації, які передбачені на наступний рік у сумі 10 мільярдів гривень. Комітет пропонує доручити уряду переглянути перелік підприємств, які підлягають приватизації у 2007 році, зокрема, в частині доповнення його великими та середніми підприємствами, привабливим для інвесторів та визначення реальних обсягів відповідних надходжень до держбюджету. Також доручено разом з Фондом Державного майна терміново подати на розгляд Верховної Ради проект Державної програми приватизації на 2007-2009 роки.

В.Макеєнко поінформував про висновки щодо місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин. Розуміючи напруженість прогнозу надходжень до державного бюджету на наступний рік, Комітет не ставить вимоги щодо збільшення на конкретний обсяг видатків місцевих бюджетів. Але вважає, що уряд має забезпечити необхідні видатки не тільки на оплату праці та енергоносії, але на придбання медикаментів, харчування та інші першочергові потреби.

Більшість пропозицій народних депутатів стосовно місцевих бюджетів передбачають збільшення дотацій та субвенцій з державного бюджету. За словами доповідача, ці пропозиції є слушними. Тому Комітет пропонує дати доручення уряду детально вивчити їх та надати на друге читання шляхи врегулювання порушених питань.

Голова Комітету також поінформував народних депутатів про висновки Комітету щодо видатків Державного бюджету, зокрема, про вилучені статті. Комітет вилучив норму статті 60 щодо обмеження надання допомоги при народженні дитини. Така допомога буде надаватися, як у поточному році, всім без виключення матерям новонароджених.

Вилучено статтю 116, якою передбачалося обмеження двома прожитковими мінімумами розміру пенсій працюючим пенсіонерам.

Вилучено статтю 110, якою передбачалося здійснити перерахунок пенсій у разі збільшення рівня заробітної плати відповідних категорій працюючих осіб та частини другої статті 108, якою доручається Пенсійному фонду здійснити перерахунок раніше призначених пенсій у межах встановленого максимального розміру.

Вилучена стаття 140, якою передбачалося обмеження строку перебування на лікарняному 30 календарними днями.

Таким чином, - зауважив В.Макеєнко, - проектом бюджету на 2007 рік не передбачається зменшення видатків на соціальний захист та соціальне забезпечення, а, навпаки, у співставних умовах передбачається зростання видатків на соціальний захист на 8 відсотків.

Доповідач звернув увагу на те, що Комітет прийняв рішення: всі пропозиції народних депутатів до додатків три, чотири та п'ять, які стосуються показників видаткової частини бюджету на цій стадії проходження законопроекту окремо не розглядати, а дати доручення уряду після першого читання ретельно їх опрацювати з метою, щоб у другому читанні повернутися до зазначеного питання.

Завершуючи свій виступ, Голова Комітету з питань бюджету звернувся до народних депутатів підтримати зазначені висновки і дати можливість уряду плідно попрацювати над проектом закону для підготовки до другого читання.

Відповідаючи на запитання колег, які звертали увагу на те, що вони пізно отримали висновки і пропозиції Верховної Ради для ознайомлення, В.Макеєнко повідомив, що він підписав їх 27 числа цього місяця. 28 числа сектор реєстрації зареєстрував всі ці документи, в електронному вигляді і на робочій групі з присутністю першого віце-спікера було підтверджено, що 28-го всі матеріали були роздані.

Відкинувши звинувачення колег у фальсифікації, В.Макеєнко звернувся до них із словами перестати займатися "політичною агітацією і дати можливість сформувати нормальний бюджет".

В.Макеєнко визнав, що чимало статей є ще дискусійними, але всі вони будуть розглянуті при підготовці законопроекту до другого читання.

Оцінку запропонованих висновків Комітету з питань бюджету у своєму виступі дав перший віце-прем'єр-міністр Микола Азаров. Від імені Кабінету Міністрів він подякував всім народним депутатам, фракціям і комітетам, які надали свої пропозиції до проекту бюджету. За його словами, багато з них мали конструктивний характер, проте значна частина суперечила статті 40 Бюджетного кодексу.

М,Азаров наголосив: "пропозиції щодо збільшення видатків бюджету не мали визначеного джерела покриття, а пропозиції стосовно зменшення доходів бюджету не мали джерела компенсації втрат". Така ситуація повторюється практично кожного року. Всі пропозиції були ретельно опрацьовані. Разом з народними депутатами уряд ретельно працював над шляхами удосконалення бюджету.

Він також наголосив, що не дивлячись на значну кількість пропозицій народних депутатів логіка та пріоритети бюджету залишаються незмінними.

Далі доповідач зупинився на першочергових завданнях, які будуть вирішені в наступному році. Перш за все, це - підвищення соціальних стандартів та рівня життя громадян.

М.Азаров повідомив, що в бюджеті наступного року збережені абсолютно всі соціальні програми, які діють цього року. Видатки на їх фінансування збільшено. Пенсійний фонд та Фонд соціального страхування сформовані бездефіцитними.

М.Азаров наголосив, що проблем накопичилось надзвичайно багато, але за один рік їх розв'язати неможливо. Тому уряд наполегливо працює над тим, щоб пріоритетні напрямки були забезпечені державною підтримкою.

Характеризуючи бюджетні висновки та пропозиції, доповідач зазначив, що вони досить зважені та реально збалансовані і максимально погоджені. Але залишається ще ряд проблем, які потребують прийняття системних рішень, зокрема, йдеться про внесення змін до податкового та соціального законодавства, в тому числі питання, пов'язані з соціальним захистом держслужбовців і інших категорій населення. Перший віце-прем'єр-міністр запевнив, що все буде незмінним.

Актуальним, за його словами, залишається створення єдиної, справедливої, зрозумілої для усіх людей пенсійної системи, ліквідація штучної диспропорції в пенсійному забезпеченні, запровадження наступного етапу пенсійної реформи накопичувальної системи. Є необхідність терміново доопрацювати і подати на розгляд Верховної Ради Державну програму приватизації, яка не затверджена ще з 2002 року. Багато уряд бачить проблем, які стосуються місцевого самоврядування. Уряд пропонує створити спільну робочу групу, яка до березня наступного року підготувала б проект змін до Бюджетного кодексу. Необхідно провести чіткий та прозорий порядок витрачання бюджетних коштів, зокрема, будівництво житла, закупівля медикаментів, капітальних видатків.

М.Азаров наголосив ще на кількох питаннях, які потребують уваги і першочергового вирішення. Зокрема, необхідно переглянути процедуру прийняття законів, що впливають на доходну та видаткову частину бюджета. Неприпустимим, за його словами, є їх введення серед року без прийняття відповідних змін до закону про державний бюджет на відповідний рік. Також потрібно максимально впорядкувати існуючий спеціальний фонд Державного бюджету.

М.Азаров, завершуючи виступ, наголосив, що проект бюджету на наступний рік не простий і потребує прийняття максимально виважених рішень. Він також повідомив, що уряд вважає за можливе підтримати проект закону і докладе максимум зусиль для якісної підготовки проекту бюджету до другого читання.

Про висновки за результатами аналізу та експертизи проекту закону про Державний бюджет України на 2007 рік доповів Голова Рахункової палати України Валентин Симоненко.

Він зазначив, що проект державного бюджету в його нинішньому вигляді без перебільшення можна назвати надзвичайним як в політичному, так і в соціально-економічному плані. Залишаючи за рамками суто політичний аспект цього процесу, доповідач визнав, що його соціально-економічна надзвичайність характеризується насамперед обмеженими фінансовими можливостями держави для задоволення постійно зростаючих суспільних потреб і водночас необхідністю забезпечення стійкого економічного розвитку.

В.Симоненко наголосив на тому, що до кінця не розв'язана проблема реального проводження програмно-цільового методу планування витрат Державного бюджету, що є основою ефективного та прозорого їх використання. Проте, переважна більшість бюджетних програм належним чином не узгоджена з діючими загальнодержавними програмами, які у свою чергу не відповідають вимогам Закону "Про державні цільові програми".

Доповідач також наголосив на нерозв'язаній проблемі спеціального фонду державного бюджету. Надходження до цього фонду загальнодержавних доходів і цільових прив'язок до них конкретних витрат суперечать бюджетним принципам, ставлять під загрозу реалізацію важливих державних програм.

В.Симоненко, говорячи про проблеми, недоліки, прорахунки в бюджетній політиці в цілому і конкретно в проекті бюджету, підкреслив, що їх наявність об'єктивно не дасть можливість виконати бюджет прозоро і ефективно, унеможливити в соціальній політиці маніпулювання громадською думкою на державну рівні.

Рахункова палата у своїх висновках зазначила, що проект Державного бюджету України на 2007 рік сформовано урядом, виходячи із припущень щодо створення умов для стабілізації економічного розвитку, стимулювання інноваційно-інвестиційних процесів та розвитку вітчизняного виробництва, поліпшення торговельного балансу, підвищення рівня соціальних стандартів, зростання бюджетних ресурсів. Але сировинна орієнтованість та висока енергоємність економіки вимагають значних зусиль для подолання ризиків, пов'язаних із коливанням світових цін на експортну продукцію, перш за все, металургії, а також вартістю імпортованих енергоресурсів.

Законопроектом вкотре передбачається надання Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" пріоритету над чинним законодавством. Зміна податкових норм та призупинення дії окремих законодавчих актів у частині соціальних питань терміном на один рік створює правову колізію та породжує нестабільність законодавчого поля. Запропоноване обмеження щодо зростання соціальної складової державного бюджету є надто кардинальним, а передбачені інвестиційно-інноваційні пріоритети не досить чіткі та конкретні і потребують доопрацювання з метою прозорого та ефективного використання бюджетних ресурсів.

Залишилося невирішеним питання щодо достатнього забезпечення бюджетними ресурсами повноважень, делегованих органам місцевого самоврядування. Централізація фінансових ресурсів у державному бюджеті із наступним їх перерозподілом позбавляє місцеве самоврядування фінансових стимулів до нарощування доходів місцевих бюджетів і стримує соціально-економічний розвиток регіонів

Перед тим, як приступити до обговорення, головуючий поставив на голосування проект постанови від Блоку Юлії Тимошенко, щоб надати гарантоване право виступу тривалістю не менше 10-ти хвилин представникам депутатського об'єднання "Парламентська опозиція" у Верховній Раді під час обговорення проекту Державного бюджету на наступний рік в першому, другому і третьому читаннях.

О.Мороз нагадав норму Регламенту, яка викладена інакше і передбачає в першій частині голосування по процедурі ad hoc.

Народні депутати не підтримали проект постанови. Таким чином представнику опозиції було надано для виступу, як і всім, хто записався на виступ, 3 хвилини.

Далі народні депутати обговорили проект висновків Комітету з питань бюджету щодо проекту закону про Державний бюджет України на 2007 рік.

Лідер фракції БЮТ Юлія Тимошенко піддала різкій критиці запропонований до розгляду законопроект, наголосивши, що його приймати не можна, оскільки в ньому "повністю зруйнована вся соціальна частина бюджету".

Ю.Тимошенко спростувала слова першого віце-премєр-міністра щодо інноваційно-інвестиційної сутності бюджету. Вона зазначила, що "ніякого інвестиційного бюджету немає", оскільки 22,3 відсотка від загальної видаткової частини було закладено у Держбюджеті 2006 року на інвестиційну діяльність і рівно стільки ж закладено у проекті державного бюджету на 2007 рік.

Ю.Тимошенко звернула увагу на ще кілька невирішених питань: відсутність підвищення мінімальної заробітної плати та пенсії, відсутність дотації за підвищені комунальні послуги, не передбачено виконання Закону про дітей війни тощо.

Після цього народні депутати з фракції БЮТ заблокували трибуну, вимагаючи дати можливість продовжити виступ Ю.Тимошенко. Керівники двох комітетів, які входять до складу фракції БЮТ, поступилися своїм правом на виступ і головуючий надав Ю.Тимошенко ще 7 хвилин для виступу.

Ю.Тимошенко висловила переконання, що "Президент країни обов'язково на цей бюджет накладе вето" і запропонувала не голосувати за такий проект державного бюджету.

Представник фракції "Наша Україна" Павло Жебрівський зазначив, якщо пропозиції фракції не будуть враховані, "Наша Україна" не буде голосувати за законопроект.

П.Жебрівський доповів про ті зауваження, на врахуванні яких наполягатиме фракція. Вони стосувалися мінімальної заробітної плати, соціального спрямування, фінансування села, місцевих бюджетів тощо.

"Наша Україна" запропонувала відправити законопроект на доопрацювання у Комітет з питань бюджету.

Представник фракції Партії регіонів Раїса Богатирьова наголосила, що уряд професійно підійшов до формування бюджету на наступний рік. "Державний бюджет на наступний рік має бути бюджетом розвитку, і саме через те в ньому стали видатки інноваційно-інвестиційного спрямування на перше місце. Разом з тим, бюджет є соціально відповідальним, тобто всі соціальні статті будуть профінансовані в повному обсязі і соціальні стандарти будуть підвищуватися", - зазначила Р.Богатирьова.

Фракція Партії регіонів закликала підтримати законопроект і проголосувати за Бюджетні висновки.

Керівник фракції КПУ Петро Симоненко поінформував про пропозиції КПУ до законопроекту. Він доповнив вимоги, які висувала КПУ до законопроекту. Зокрема, фракція КПУ вимагає від уряду збільшити щонайменше на чотири відсотки перерозподіл валового внутрішнього продукту через бюджет і повернути до нього 20 млрд. грн. Уряд має переорієнтувати свої зусилля на спрямування капітальних видатків тільки на ті об'єкти, які повинні бути здані у цьому році в експлуатацію, тобто завершити будівнитцво шкіл, лікарень, інших об'єктів соціальної сфери та житла.

КПУ також пропонує виключити із законопроекту питання приватизації, зберегти всі пільги на оплату житла, обмежити максимальний рівень пенсії 12-ма мінімальними пенсіями тощо.

Фракція КПУ підтримала прийняття законопроекту у першому читанні.

Представник фракції СПУ Олександр Баранівський звинуватив керівника фракції БЮТ у тому, що вона говорила неправду. Далі він доповів про зауваження і пропозиції фракції.

Фракція СПУ підтримала прийняття законопроекту.

Оцінку законопроекту дали голови парламентських комітетів. У своїх виступах вони звертали увагу на ті пропозиції, які були враховані урядом, наголошували на неврахованих пропозиціях щодо фінансування тих галузей, якими вони опікуються, вносили пропозиції щодо покращання окремих статей законопроекту.

Переважна кількість промовців підтримали прийняття проекту закону про Державний бюджет на 2007 рік у першому читанні. Вони зазначали, що уряд "подав реально обгрунтовані показники бюджету, які вселяють оптимізм і впевненість в тому, що антикризова коаліція зуміє не тільки стабілізувати економічну ситуацію, але і вивести її на динамічно позитивний розвиток".

У виступах також зазначалося, що за порівняно короткий час Комітету з питань бюджету і уряду вдалося вилучити з проекту окремі положення, які викликали гострі дискусії у суспільстві.

Голови Комітетів, які представляли фракції БЮТ і "Наша Україна", висловлювалися за прийняття іншого бюджету. "Бюджет обов'язково треба кардинально переробити після того, як він перебуватиме в уряді. Іншої альтернативи, інших випробувань країна на собі не витерпить", - зазначив, зокрема, Голова Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Петро Порошенко.

Голова Верховної Ради України Олександр Мороз, підбиваючи підсумки обговорення, відзначив конструктивну і злагоджену роботу Бюджетного комітету, парламентських комітетів і фракцій разом з урядом і міністерством фінансів.

Верховна Рада схвалила Висновки і пропозиції Комітету з питань бюджету до проекту закону про Державний бюджет України на 2007 рік як Бюджетні висновки Верховної Ради України. За відповідну постанову проголосувало 256 народних депутатів.

Верховна Рада доручила Кабінету Міністрів доопрацювати законопроект з урахуванням схвалених Бюджетних висновків Верховної Ради України та подати його на розгляд Верховної Ради не пізніше 20 листопада 2006 року.

На цьому ранкове засідання завершилося.

На вечірньому засіданні народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного.

В цілому був прийнятий закон про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" (щодо усунення помилки у назві населеного пункту).

Верховна Рада прийняла за основу проект закону про внесення змін до статті 50 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо процедури висунення кандидатури на посаду секретаря сільської, селищної, міської ради. Згідно з чинним законодавством право висування кандидатури на посаду секретаря сільської, селищної, міської ради надано лише сільському, селищному, міському голові. У той час, як депутати відповідної ради і фракції відсторонені від цього процесу, що нівелює партійну складову депутатського корпусу. Законопроектом пропонується надати право висувати кандидатуру на посаду секретаря ради не менш, ніж третині депутатів від загального складу ради.

Верховна Рада відхилила проект постанови про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України (щодо порядку ведення пленарних засідань та формування комітетів).

Проектом пропонувалося внести зміни до 22 статей Регламенту Верховної Ради України, які охоплюють перший, другий, третій, четвертий, шостий розділи Регламенту Верховної Ради України. Профільний Комітет з питань Регламенту на основі детального опрацювання кожної пропозиції дійшов висновку, що в запропонованих авторами змінах не простежується комплексний, системний підхід, а носить фрагментальний характер.

Комітет вважає, що необхідно протягом певного часу утриматись від внесення фрагментарних змін до Регламенту Верховної Ради України, а згодом, коли в результаті його практичного застосування будуть виявлені певні недоліки, підготувати комплексні зміни, які б їх усунули.

Народні депутати підтримали пропозицію профільного Комітету і відхилили проект постанови.

Верховна Рада відхилила проект закону про внесення змін до Закону України "Про транспорт" (щодо пільгового перевезення громадян), автором якого є народний депутат Ю.Тимошенко. Проектом передбачалося запровадити новий механізм реалізації права громадян на пільговий проїзд у міському пасажирському транспорті. Зокрема, пропонувалося встановити, що соціальні пільги на проїзд громадським транспортом, надані державою незахищеним верствам населення, будуть реалізовуватися шляхом передачі бюджетних асигнувань органам соціального захисту для розрахунків з підприємствами громадського транспорту. А особи, які мають право на пільговий проїзд, але не є незахищеними соціальними категоріями, будуть отримувати ці проїзні квитки із відповідних міністерств та відомств.

Профільний комітет з питань транспорту погодився з тим, що законодавство, яке регулює порядок надання пільг на проїзд пасажирським транспортом, потребує удосконалення. Перевезення пасажирів-пільговиків виконується підприємствами транспорту фактично за власний рахунок. Субвенції з Державного бюджету, які виділяються на ці цілі, є вкрай недостатніми. Щороку вони становлять лише 5-7 відсотків від реальної потреби.

Разом з тим Комітет зазначив, що прийняття законопроекту не розв'язує проблему відшкодування підприємствам транспорту втрат доходів від перевезення громадян пільговиків. Запропонований порядок не враховує питань бюджетного фінансування цих перевезень, а його реалізація можлива лише за наявності відповідних коштів у Державному бюджеті.

Народні депутати підтримали пропозицію профільного Комітету і відхилили законопроект.

Далі мав розглядатися проекту постанови про призначення Селіванова А.О. постійним представником Верховної Ради України у Конституційному Суді України. Розгляд питання було перенесено для проведення консультацій між фракціями.

Не включено було до порядку денного та розгляду наступне питання - проект закону про внесення змін до Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" (щодо впорядкування функцій НБУ).

За скороченою процедурою були розглянуті три проекти постанов про внесення змін до Постанови Верховної Ради України від 21 грудня 2000 року "Про продовження терміну використання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду".

За підсумками голосування було прийнято третій проект постанови, яким пропонується продовжити термін дії використання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду на два роки.

Наступне питання - проект закону про внесення змін до закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" (щодо поетапної приватизації житла) - не включено було до порядку денного.

Народні депутати включили до порядку денного, розглянули і ухвалили постанову про відзначення 30-ї річниці створення Української групи сприяння виконанню Гельсінкських угод.

Народні депутати підтримали прийняття цієї постанови з огляду на те, що Гельсінська група була першою в Україні організацією, яка розпочала відкриту боротьбу з порушенням прав людини, причому, спиралася на міжнародні договори, зокрема, Гельсінські угоди. Вона активно сприяла створенню незалежної Української держави.

Верховна Рада відхилила Постанову про відзначення 100-річчя з дня народження видатного українського громадського діяча, генерала Петра Григоровича Григоренка.

На цьому вечірнє засідання завершилося.

Наступне пленарне засідання Верховної Ради відбудеться у середу, 1 грудня.

Повернутись до публікацій

Версія для друку