У П'ЯТНИЦЮ, 20 ЖОВТНЯ, ЗАВЕРШИВСЯ ЧЕРГОВИЙ ПЛЕНАРНИЙ ТИЖДЕНЬ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ П'ЯТОГО СКЛИКАННЯ.

Голова Верховної Ради України Олександр Мороз на початку ранкового засідання виголосив депутатські запити.

Першим питання порядку денного народні депутати розглянули проект постанови про кошторис видатків на здійснення повноважень Верховної Ради України у 2007 році. Проектом пропонувалося затвердити видатки у сумі 801 млн. 757 тис. 900 грн., у тому числі спеціального фонду - 55 млн. 825 тис.

На поточні видатки Верховної Ради передбачалося виділити 598 млн. 746,2 тис. грн., на оплату праці 312 млн. 962,2 тис. грн., на оплату комунальних послуг 6 млн. 858,2 тис. грн., на капітальні видатки 147 млн. 186,1 тис. грн.

Проектом кошторису також пропонувалося виділили понад 106 млн. грн. на організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності парламенту, близько 2 млн. грн. на організацію та здійснення офіційних прийомів Верховною Радою, близько 9 млн. грн. на візити народних депутатів за кордон, на обслуговування діяльності більше 9 млн. грн.

Згідно з додатком до кошторису, норми витрат на одного народного депутата України становитимуть із розрахунку на місяць: на посадовий оклад народного депутата члена комітету 6 тис. 109 грн., на утримання помічників-консультантів 12 тис. 218 грн.; на канцелярське приладдя - 40 грн., на міжміські та міські телефонні розмови 465 грн., на міжнародні телефонні розмови 1500 грн., на виступи в ЗМІ 417 грн., на відрядження помічників консультантів народних депутатів 400 грн., на утримання приміщень у виборчих округах та прийому громадян 165 грн.

Народному депутатові також виділяється 500 грн. на місяць на відшкодування коштів періодичним виданням за публікацію авторських публікацій народних депутатів та 670 грн. на місяць на оренду приміщень для зборів у виборчих округах.

Верховна Рада прийняла Постанову про кошторис видатків на здійснення своїх повноважень 287-ма голосами.

Далі народні депутати розглянули два проекти законів про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв народних депутатів Миколи Томенка і Бориса Беспалого.

Автор першого проекту народний депутат М.Томенко під час виступу зазначив, що до розробки законопроекту його спонукала необхідність вдосконалення механізмів державного управління рекламною діяльністю в Україні, посилення обмежень та заборон щодо реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв. При цьому він виходив з переважаючого інтересу забезпечення збереження здоров'я нації і, особливо, її молодого покоління, а також враховуючи відсутність альтернативних шляхів розв'язання проблеми. Законопроектом пропонується запровадити заборону на рекламу алкогольних напоїв та тютюнових виробів засобами зовнішньої реклами.

За словами М.Томенка, реалізація положень законопроекту сприятиме обмеженню вживання населенням України алкоголю і тютюну, особливо молоддю та підлітками, на яких реклама впливає найбільше.

Проект, автором якого є народний депутат Б.Беспалий, спрямований на упорядкування рекламування тютюнових виробів та алкогольних напоїв, а також на усунення окремих помилок та неточностей у Законі України "Про рекламу".

Проектом пропонується заборонити використання у рекламі найменування органів місцевого самоврядування, що може створити ілюзії, ніби рекламований товар підтримується місцевою владою. Також пропонується заборонити переривати рекламою виступи Уповноваженого Верховної Ради з прав людини.

Автор пропонує для використання у рекламі імен фізичних осіб надавати їхній нотаріально посвідчений дозвіл.

Б.Беспалий вважає, що вживання тютюнових виробів та алкогольних напоїв бажано зменшувати, відтак їхню рекламу слід замінити соціальною антирекламою. Законопроектом пропонується обмежити рекламування тютюнових виробів та алкогольних напоїв спеціалізованими виданнями, приміщеннями спеціалізованих торговельних закладів, відповідними виставками, заходами.

Виключення становлять шампанське України, вино колекційне, вино контрольованого найменування (у визначенні Закону України "Про виноград та виноградне вино"), що становлять культурну цінність. Можливості їхнього рекламування пропонується дещо розширити у порівнянні з існуючими.

Проектом пропонується усунути окремі неточності юридичного характеру.

Автори представлених проектів зазначали, що вони думали "не тільки про рекламний ринок і не тільки про сучасників, скільки про майбутнє нації, намагалися бути відповідальними".

У ході обговорення у сесійній залі виникла жвава дискусія, під час якої народні депутати в основному підтримували пропозиції колег навести порядок на рекламному ринку тютюнових виробів та алкогольних напоїв. Вони висловлювалися за прийняття законопроекту народного депутата Б.Беспалого, який є ґрунтовнішим. Профільний Комітет з питань свободи слова та інформації пропонував об'єднати законопроекти в один. При цьому підкомітет з питань реклами висловив низку зауважень до законопроектів, які стосувалися відсутності фінансово-економічного обґрунтування, не врахування податкових втрат місцевих бюджетів, а також термінів запровадження запропонованих змін.

За підсумками дискусії і голосування обидва законопроекти про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв) були прийняті за основу.

Верховна Рада також прийняла рішення об'єднати обидва законопроекти і підготувати до другого читання єдиний проект.

За основу народні депутати прийняли наступний законопроект про внесення змін та доповнень до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо сплати страхових внесків гірничими підприємствами). Проектом пропонується внести зміни до статті 20 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" про відстрочку страхових платежів на вісім днів з 20 по 28 число.

Автор пояснив необхідність внесення змін до чинного закону тим, що згідно чинного закону передбачено, що страхові внески мають бути сплачені до 20 числа поточного місяця. У зв'язку з цим вугільна галузь несе великі збитки, і шахти заплатили лише за шість місяців цього року 43 млн. грн. штрафних санкцій. До кінця року це може становити близько 90 млн. грн. Це значна частина коштів, які не пішли на виплату заробітної плати.

Прийняття законопроекту підтримали Міністерство праці, Пенсійний фонд і профільний Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.

За підсумками голосування законопроект було прийнято за основу 408-ма голосами.

Далі народні депутати розглянули проект закону про внесення змін до Закону України "Про пенсійне забезпечення" (щодо надбавки до розміру за кожну виховану дитину). Автор законопроекту народний депутат Б.Губський запропонував встановити надбавки до розміру пенсій для жінок, які виховували дитину до 18 років у розмірі 18 відсотків до пенсії, виходячи з мінімальної пенсії.

Автор зазначив, що запропонований ним закон є соціально важливим і не потребує величезних бюджетних витрат, За його даними, лише одна з 400 гривень, які надходять до Державного бюджету буде використовуватися для виконання цього закону.

Профільний Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, рішення якого доповів Голова Комітету Петро Цибенко, рекомендував направити його на доопрацювання, оскільки пропонується внести зміни до закону, який де-факто не діє. Крім того, його вартість щорічно становитиме 6 млрд. грн.

Частина народних депутатів з фракцій "Наша Україна", СПУ і БЮТ підтримували прийняття законопроекту. Представники фракції Партії регіонів висловилися проти. Не підтримав прийняття такого закону уряд. За підсумками голосування проект закону про внесення змін до Закону України "Про пенсійне забезпечення" (щодо надбавки до розміру за кожну виховану дитину) було відхилено.

Наприкінці ранкового засідання народні депутати виступили із заявами, повідомленнями, пропозиціями у розділі "Різне".

На цьому пленарне засідання завершилося.

23-27 жовтня народні депутати працюватимуть у виборчих округах.

Наступне пленарне засідання Верховної Ради відбудеться у вівторок, 31 жовтня.

Повернутись до публікацій

Версія для друку