У П'ЯТНИЦЮ, 20 ЧЕРВНЯ, ЗАВЕРШИВСЯ ЧЕРГОВИЙ ТИЖДЕНЬ РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

Зранку було оприлюднено депутатські запити до вищих посадових осіб держави. Прийнято відповідні рішення по них.

Відбулася коротка розмова з процедурних питань, одне з яких, до речі, також стосувалося депутатських запитів. Як стверджував один із учасників розмови, в цьому навряд чи слід змагатися за те, хто більше їх подасть. Суть - у грунтовному реагуванні на них.

Далі, відповідно до узгодженого порядку денного, сесія розглядала проекти законодавчих актів за процедурою першого читання.

По доповіді голови парламентського Комітету з питань правової політики Василя ОНОПЕНКА було обговорено проект Адміністративно-процесуального кодексу України. Відзначалась його важливість як засобу реалізації одного з положень статті 55 Конституції України, що декларує право кожного громадянина оскаржувати в суді рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади та місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Віддаючи належне позитивам проекту, доповідач і учасники обговорення водночас визнавали певні його прогалини, недосконалі новели. Рекомендувалось прийняти документ у першому читанні. А щоб до остаточного ухвалення істотно поліпшити його, було внесено пропозицію стосовно опублікування проекту в засобах масової інформації для докладного ознайомлення з ним правничих кіл, громадськості. Вносились і інші побажання, зауваження. Зокрема, щодо бюджетних витрат, необхідних для запровадження кодексу. Від робочої групи, яка готуватиме документ до прийняття, доповідач пообіцяв проаналізувати й узагальнити доцільні пропозиції та побажання.

Слово для доповіді стосовно проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" мав голова парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації Микола ТОМЕНКО. Він привернув увагу народних депутатів до того факту, що первісну редакцію документа, який розглядався раніше, докорінно змінено. Тепер в основу функціональної діяльності Нацради покладено не видачу ліцензій на мовлення й телетрансляцію, а контроль за дотриманням законодавства телерадіоорганізаціями. Це по-перше. По-друге, посилено вплив Нацради на стан справ у регіонах. Визначається статус її представника на місцях. По-третє, докладно подається процедура ліцензування.

Підкреслювалось також, що парламентські фахівці вирішили чітко узгодити норми цього законопроекту із новою редакцією Закону про телебачення і радіомовлення. Вона вже зареєстрована для розгляду парламентом. І є надія, що він належно поцінує цей проект, оскільки авторська група прагнула використати в ньому кращі новели з десятків відповідних законодавчих пропозицій, що були внесені до Комітету з питань свободи слова та інформації.
Законопроект аналізувався грунтовно, всебічно. В рамках обговорення відбулася розмова про можливості й засоби подальшого розвитку свободи слова та інформації, гарантій і захисту права на них громадян України.

З питання стосовно проекту Закону про державну біржу на сесії було розглянуто два варіанти документа. Один з них - урядовий представив перший заступник державного секретаря Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України Ігор ШУМИЛО. Другий, від парламентської авторської групи, - народний депутат України Михайло СЯТИНЯ.

Обидва проекти, як зазначалось, близькі за призначенням, концепцією, змістом, навіть структурою. В них визначаються принципи і засади діяльності цих структур, умови членства в них як брокерських фірм, так і приватних підприємців, вносяться пропозиції щодо статутного фонду тощо. Щоправда, в загальному спрямуванні і доповідачі, і промовці звертали увагу на те, що урядовий варіант виходить з позиції посилення ролі держави і товарно-біржовому секторі, а - депутатський наголошує на прозорості його роботи, практично зводить нанівець державний нагляд.

Серед висловлених пропозицій і зауважень переважала думка щодо необхідності взяти за основу один із обговорених проектів і підготувати до другого читання єдиний, узгоджений. Йшлося також про потребу всебічно узгодити його з Господарським і Цивільним кодексами, іншим чинним законодавством, що заторкує цю проблематику.

Розглядався проект Закону про внесення зміни до статті 23 Закону України "Про захист прав споживачів" (по доповіді заступника голови Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики Анатолія ВОРОНКОВА). Поправка зводиться до того, щоб за умов невиконання у добровільному порядку рішення (постанов) органів виконавчої влади про стягнення їх примусове виконання здійснювалось державною виконавчою службою в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження". Проект в основному було підтримано. Учасники обговорення привертали увагу урядовців до необхідності вжити системних заходів, спрямованих на поліпшення санітарного стану в торгівлі.

Наприкінці засідання відбулася традиційна по п'ятницях дискусія за пунктом порядку денного "Різне".

Тиждень, 2327 червня, народні депутати працюють у виборчих округах.

ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ ПРОДОВЖАТЬСЯ 1 ЛИПНЯ, У ВІВТОРОК.

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку