У СЕРЕДУ, 13 ТРАВНЯ, ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

Голова Верховної Ради України В.Гройсман на початку ранкового засідання нагадав про своє доручення про створення двох робочих груп. Одна з них займається вивчення питань по заявам щодо корупції, інша - вивчає питання тарифної політики.

В.Гройсман нагадав про те, що 7 травня робочі групи мали звітувати перед парламентом і пропонувати кроки щодо подальших дій, а парламент мав би визначитися щодо того, яким чином далі потрібно проводити цю роботу.

В.Гройсман повідомив, що 7 травня з об'єктивних причин цього не було зроблено. "Тому вчора на Погоджувальній раді було прийнято рішення про те, що в п'ятницю групи поінформують, що було зроблено за один місяць. Далі парламент визначиться, що потрібно робити далі", - зазначив він.

Головуючий повідомив, що вчора до парламенту надійшло подання від Генеральної прокуратури про зняття депутатської недоторканності з двох народних депутатів України, а саме: Сергія Клюєва та Сергія Мельничука. Відповідна процедура передбачена статтями 218 і 221 Регламенту Верховної Ради України. Це означає розпочати процес про зняття недоторканності в стінах Українського парламенту. Відповідний профільний комітет буде розглядати це питання та внесе на розгляд відповідну постанову.

Парламентарії виступили із оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями.

В одному з виступів народний депутат Геннадій Кривошея спростував поширену напередодні інформацію у ЗМІ щодо "нібито голосування ним під час учорашнього засідання за іншого депутата, так зване "кнопкодавство". Він заявив, що "як громадянин України, як людина, яка відстоює честь і гідність, права і свободи кожного громадянина України, ніколи в своєму житті не кнопкодавив і кнопкодавити не буде".

Після закінчення виступів парламентарії розглянули проект постанови "Про дострокове припинення повноважень народного депутата України Мірошника А.М." за №2811.

Проект доповів перший заступник Голови Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Павло Пинзеник. Він повідомив, що Комітет розглянув заяву народного депутата А.Мірошника і рекомендує прийняти проект постанови.

Керівник фракції "Самопоміч" Олег Березюк попросив колег задовольнити заяву представника цієї фракції. "Це людина, яка принесла в цей парламент прецедент… Народний депутат Мірошник - людина чесна, яка самостійно і чесно заробляє свої гроші. І помилилася тільки в тому, що робила це не в цьому місці, не в цей час", - заявив він.

Народні депутати не підтримали проект постанови ("за" - 169).

Після кількох виступів народних депутатів головуючий знову поставив проект постанови на голосування. Парламентарії знову не підтримали проект ("за" - 196).

Народний депутат Ю.Луценко після голосування сказав, що він підозрює, що це голосування є репетицією провалу наступних голосувань за подання Генеральної прокуратури про зняття депутатської недоторканості з деяких парламентаріїв.

Ю.Луценко попросив задовольнити заяву колеги.

Голосування не було результативним ("за" - 211).

Народні депутати далі розглянули у першому читанні проект Закону "Про внесення змін до статті 12 Закону України "Про адміністративні послуги" (щодо можливості зміни часу прийому суб'єктів звернень)" за №1347.

Проект доповів народний депутат Юрій Дерев'янко. Він зазначив, що проектом передбачається упорядкувати, зробити більш раціональною роботу центрів надання адміністративних послуг. За його словами, в Україні є велика кількість таких центрів, які достатньо ефективно функціонують. Відповідно до чинного законодавства такі центри повинні працювати не менше як шість днів в тиждень і не менше як 7 годин на день. Два дні в тиждень ці центри повинні працювати більше як 8 годин.

"Проблема полягає в тому, що у невеличких містах, містечках, селищах, які є центрами районів, такі адміністративні центри працюють не ефективно, тому що після 16-17 години практично немає жодної людини в цих центрах. В той самий час, коли зараз мова йде про децентралізацію, про об'єднання громад, про можливість створення територіальних підрозділів таких центрів в інших громадах, а ми знаємо, що 100 відсотків надходжень від надання адміністративних послуг буде попадати в бюджет об'єднаних громад, такі територіальні відділення центрів створити неможливо. Чому?

Тому що навантаження на таке територіальне відділення дуже маленьке у відповідних об'єднаних громадах. Тому мій законопроект передбачає можливість надання органам місцевої влади зміни часу - кількості годин обслуговування, а не днів", - пояснив доповідач.

Голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Олександр Дехтярчук повідомив, що Комітет підтримав ідею законопроекту з урахуванням застереження щодо необхідності встановлення гарантій щодо необґрунтованого скорочення часу прийому громадян і рекомендує прийняти проект за основу.

Народні депутати не підтримали законопроект за основу, а наступним голосуванням направили його на доопрацювання.

Проект Закону "Про внесення змін до статті 30 Закону України "Про акціонерні товариства" (щодо спрощення процедури виплати дивідендів акціонерам)" за №1249 доповів народний депутат Юрій Воропаєв. Він обґрунтував необхідність прийняття законопроекту потребою спростити процедуру виплати дивідендів акціонерам, оскільки на даний час виплата таких дивідендів є вкрай складною та неможливою.

Ю.Воропаєв зазначив, що чинним законодавством фактично встановлено обов'язковість виплати дивідендів через посередників-депозитарні установи. На його думку, доцільність запровадження на законодавчому рівні вказаних правил є сумнівною, оскільки вказані грошові кошти є власністю саме акціонерів, тому і повинні перераховуватись безпосередньо на їх поточні рахунки, відкриті в банківських установах.

Автор запропонував скасувати норму статті 30 Закону "Про акціонерні товариства", яка передбачає виплату дивідендів акціонерам виключно через депозитарну систему.

Народні депутати під час обговорення підтримали законопроект.

Народний депутат В.Пташник звернула увагу на те, що місяць тому Верховна Рада прийняла законопроект №2259, яким вже була змінена саме ця норма, якою запропоновано здійснювати виплату дивідендів або через депозитарну систему України, або безпосередньо через акціонерів.

За її словами, зараз, не дочекавшись вступу в силу цієї норми, народні депутати знову в залі розглядають зміни до цієї ж самої норми.

Ю.Воропаєв у заключному слові погодився з тим, що така норма прийнята, але у ній йдеться про те, що порядок виплати дивідендів визначає комісія по цінним паперам, а не акціонерне товариство, що є суттєвим.

За результатами голосування законопроект не набрав необхідної кількості голосів для його прийняття за основу та направлення на доопрацювання.

Проект Закону "Про внесення змін до окремих законів України (щодо скасування надмірної кількості підстав для зупинення транспортних засобів та здійснення громадського контролю за правоохоронними органами) за №1037 доповів народний депутат Сергій Міщенко. Один з авторів проекту, обґрунтувавши необхідність його прийняття, запропонував скоротити кількість підстав, які дають можливість працівникам міліції відповідно до пункту 21-1 статті 11 Закону "Про міліцію" зупиняти транспортні засоби. В якості однієї із форм громадського контролю законопроектом пропонуються зміни до Закону "Про дорожній рух" щодо надання водіям права мати при собі та вимагати від працівників ДАІ заповнювати документ про факт відповідної зупинки транспортного засобу, що залишається у водія.

Голова підкомітету Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Віктор Король доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді повернути законопроект на доопрацювання.

За результатами голосування законопроект було відхилено.

Проект Закону "Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо порядку тимчасового вилучення майна та проведення обшуку" за №2181 доповів народний депутат Микола Паламарчук. Він зазначив, що проект направлений на захист інтересів підприємств, установ, організацій та громадян під час проведення слідчих дій, пов'язаних із тимчасовим вилученням майна, у тому числі під час проведення обшуку.

Автор проекту запропонував внести зміни до частини 3 статті 168 "Порядок тимчасового вилучення майна" та статті 236 "Виконання ухвали про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи" Кримінального процесуального кодексу, якими встановити обов'язок слідчого надати копію протоколу особі, у якої здійснюється тимчасове вилучення майна та/або проводиться обшук.

М.Паламарчук запропонував прийняти законопроект за основу та в цілому.

Верховна Рада 270 голосами ухвалила законопроект за основу та в цілому.

Головуючий поставив на голосування проект постанови про позбавлення повноважень народного депутата А.Мірошника.

Парламентарії 229 голосами прийняли проект постанови.

Наступним голосування вони підтримали заяву народного депутата Степана Барни про дострокове припинення повноважень народного депутата України у зв'язку з призначенням його головою Тернопільської обласної адміністрації.

Парламентарії далі розглянули проект постанови "Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України восьмого скликання та обрання голови, першого заступника, заступників голови, секретаря та членів Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації". Проектом пропонується: відкликати Насірова Романа Михайловича з посади Голови Комітету з питань податкової та митної політики згідно поданої ним заяви;

обрати Южаніну Ніну Петрівну - народного депутата України, депутатська фракція Партії "Блок Петра Порошенка", Головою Комітету з питань податкової та митної політики, увільнивши її від обов'язків члена цього Комітету.

254 голосами проект постанови було прийнято в цілому.

Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організації надання домедичної допомоги" за №1516 доповів народний депутат Андрій Шипко. Він зазначив, що проектом пропонується внести зміни до Основ законодавства України про охорону здоров'я та Закону "Про екстрену медичну допомогу". Зокрема передбачається: розширити коло осіб, які зобов'язані надавати домедичну допомогу; покласти обов'язок на підприємства, установи, організації забезпечити осіб, які зобов'язані надавати домедичну допомогу, аптечкою домедичної допомоги; для створення серед населення ресурсу осіб, здатних надати домедичну допомогу, включити до стандартів середньої, професійно-технічної і вищої освіти набуття навичок надання домедичної допомоги учнями та студентами; встановити державний нагляд (контроль) за організацією надання домедичної допомоги відповідно до Закону "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"; розробити та затвердити правила домедичної допомоги.

А.Шипко зазначив: "необхідність у прийнятті даного законопроекту саме в нашій країні вкрай важлива. В Україні, на відміну від європейських країн, досі мало хто знає елементарні речі: як перев'язати рану, виміряти температуру тіла, артеріальний тиск, зробити масаж серця, штучне дихання та інші правила надання першої допомоги.

Однак, у випадку різкого погіршення стану здоров'я або отримання травми вчасно надана допомога часто відіграє вирішальну роль у збереженні життя та відновлення здоров'я. Статистика каже, що щорічно в Україні отримують ушкодження до 2 мільйонів дорослих і 300 тисяч дітей, а помирає в результаті травм більше 70 тисяч дорослого населення. За умов відповідної підготовки багатьох людей можна було б врятувати. У разі прийняття та виконання даного законопроекту Україна може щорічно врятувати до 30 тисяч осіб".

Голова Комітету з питань охорони здоров'я Ольга Богомолець доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Парламентарії 241 голосом підтримали рішення профільного комітету.

Проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про комітети Верховної Ради України" (щодо доступу засобів масової інформації до засідань комітетів) за №1228 доповів народний депутат Павло Різаненко. Він зазначив, що основними завданнями законопроекту є створення належних умов для роботи представників засобів масової інформації під час відкритих засідань комітетів і забезпечення дотримання принципів гласності та відкритості у діяльності комітетів Верховної Ради України.

Законопроектом пропонується внести зміни до статей 9 та 44 Закону "Про комітети Верховної Ради України", якими закріпити право представників засобів масової інформації бути присутніми та здійснювати звукозапис, кіно- і відеозйомку, трансляцію засідання по радіо і телебаченню на відкритих засіданнях комітетів Верховної Ради України.

244 голосами законопроект було прийнято за основу.

Проект Закону "Про внесення змін до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (щодо удосконалення процедур стягнення штрафів, накладених за порушення законодавства)" за №1102 доповів народний депутат Юрій Левченко. Обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, він звернув увагу на існування проблеми несплати накладених штрафів у добровільному порядку та недосконалості наявних процедур примусового стягнення штрафів, накладених уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за порушення законодавства на ринку цінних паперів.

Ю.Левченко зазначив, що законодавством передбачені заходи примусового стягнення накладених штрафів. Проте, здійснення зазначених заходів ускладнено недостатністю фінансування витрат Комісії та її територіальних органів та довготривалістю зазначеного процесу примусового стягнення штрафів за порушення законодавства на ринку цінних паперів через прийняття судових рішень.

За словами доповідача, розв'язання цієї проблеми можливе шляхом законодавчого удосконалення процедур примусового стягнення штрафів, накладених за порушення законодавства на ринку цінних паперів, а саме приведення її за аналогією до наявних процедур стягнення штрафів відповідно до Закону "Про виконавче провадження".

За результатами голосування ("за" - 136) законопроект було відхилено.

Народні депутати розглянули низку проектів постанов про віднесення деяких міст до категорії міст обласного значення, зокрема: міста Кременець Кременецького району Тернопільської області (№2600); міста Бережани Бережанського району Тернопільської області (№2601); міста Гадяч Гадяцького району Полтавської області (№2802).

Верховна Рада прийняла постанови про зміну і встановлення меж деяких міст: міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області (№2306); міста Вінниця і Вінницького району Вінницької області (№2803);

Парламентарії також прийняли постанови про перейменування деяких сіл: села Мельникове Липоводолинського району Сумської області (№2301); села Поділки Липоводолинського району Сумської області (№2302); села Кимличка Липоводолинського району Сумської області (№2303); села Галаєвець Липоводолинського району Сумської області (№2304); села Прибілля Жидачівського району Львівської області (№2305); села Шевченка Славутського району Хмельницької області (№2510); села Скипче Городоцького району Хмельницької області (№2511); села Дібрівка Ізяславського району Хмельницької області (№2512).

Голова Верховної Ради України В.Гройсман повідомив, що порядок денний засідання вичерпаний і достроково закрив пленарне засідання.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку