Засідання Комітету з питань правоохоронної діяльності відбулося 28 квітня у режимі відеоконференції за участі 23 членів Комітету та інших народних депутатів — авторів законопроектів.

Учасники засідання розглянули у другому читанні проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення захисту телекомунікаційних мереж)» (№2654).

Доповідаючи законопроект, голова підкомітету з питань кримінального законодавства та протидії злочинності Олександр Бакумов повідомив, що до проекту народними депутатами було подано 16 правок, із яких 12 підкомітет пропонує врахувати повністю або частково, а решту — відхилити.

За його словами, більшість правок стосуються санкцій за порушення законодавства і заподіяння шкоди, зокрема, застосування штрафних санкцій і позбавлення волі.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні і в цілому з урахуванням підтриманих правок.

Члени Комітету розглянули у першому читанні проект Закону: «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності протидії корупції в окремих правоохоронних та інших державних органах» (№3133) та тринадцять альтернативних до нього: №№3133-1, 3133-2, 3133-3, 3133-4, 3133-5, 3133-6, 3133-7, 3133-8, 3133-9, 3133-10, 3133-11, 3133-12, 3133-13.

На початку розгляду голова Комітету з питань правоохоронної діяльності Денис Монастирський нагадав, що дані законопроекти планується розглянути на позачерговій сесії Верховної Ради, у ході якої спочатку буде проголосовано питання про включення їх до порядку денного, а потім розглянуто у першому читанні.

Законопроекти в режимі відеоконференції представили їх автори.

Голова профільного підкомітету Владлен Неклюдов повідомив: “Усіма законопроектами пропонується внести зміни до законів України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб», «Про прокуратуру», «Про Національне антикорупційне бюро України» та «Про Державне бюро розслідувань»”.

Так, за його словами, усі законопроекти пропонують приведення у відповідність термінології до положень, зокрема, Закону України «Про запобігання корупції», Кодексу України про адміністративні правопорушення шляхом заміни терміну “корупційне правопорушення” на “правопорушення, пов’язане з корупцією”. Водночас, голова підкомітету зазначив, що такі зміни втратили актуальність через ухвалення ряду законодавчих актів.

Владлен Неклюдов також повідомив, що серед основних питань, викладених у законопроектах, внесення змін у деякі законодавчі акти, якими пропонується встановити додаткові підстави для звільнення директора НАБУ та інших посадових осіб. Він підкреслив, що більшість із них є слушними.

Доповідач наголосив: “Ми маємо відповісти на суспільний запит про те, що будь-хто, хто вчинить адміністративне правопорушення, особливо це актуально у сфері протидії корупції, має відповідати”. Виходячи з цього, підкомітет запропонував прийняти за основу проект закону №3133, а решту відхилити.

Після обговорення Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді включити усі законопроекти до порядку денного сесії і за підсумками розгляду у першому читанні прийняти за основу проект Закону №3133, а тринадцять альтернативних відхилити. Таке рішення підтримали 20 членів Комітету, проти висловились двоє і один утримався.

Народні депутати також розглянули проект Закону «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо удосконалення законодавства у сфері протидії незаконному заволодінню транспортним засобом» (№3301).

Представляючи законопроект, один із його авторів народний депутат В'ячеслав Медяник повідомив, що проектом передбачається внесення змін до статтей 289 (Незаконне заволодіння транспортним засобом), 290 (Знищення, підробка або заміна номерів вузлів та агрегатів транспортного засобу) КК України та статті 250 (Проведення негласної слідчої (розшукової) дії до постановлення ухвали слідчого судді) Кримінального процесуального кодексу України.

“Прийняття даного проекту Закону забезпечить належну, повну кваліфікацію за вчинення відповідних діянь та усунення недоліків КК України, які дозволяють уникнення більш суворої кримінальної відповідальності за повторне вчинення незаконного заволодіння транспортним засобом або вчинення цього злочину у значному чи великому розмірах”, - сказав він.

Голова профільного підкомітету Олександр Бакумов повідомив, що підкомітет пропонує рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у першому читанні. Водночас, під час підготовки до другого читання рекомендує  переглянути санкції статті 121 з позначкою один Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема за експлуатацію водіями транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах, оскільки наразі штраф за таке порушення становить 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Свою позицію висловив заступник Міністра внутрішніх справ Антон Геращенко, який зазначив: “У нас викрадення автомобілів є достатньо серйозним злочином. За рік викрадається близько шести тисяч автомобілів. Багато з них викрадається злочинним угрупованнями”. Він висловився за посилення відповідальності за системне викрадення транспортних засобів і підтримав пропонований законопроект.

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти проект Закону №3301 за основу.

Члени Комітету розглянули проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» (№3314).

Як зазначив голова Комітету, даний законопроект є одним із блоку проектів Законів, необхідних для запровадження інституту кримінальних проступків, який має запрацювати в Україні з 1 липня 2020 року.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти проект Закону №3314 у першому читанні за основу.

Окрім того, народні депутати висловили свою позицію щодо п’яти законопроектів, які також стосуються запровадження інституту кримінальних проступків, однак Комітет з питань правоохоронної діяльності не є головним з їх підготовки.

Так, Комітет прийняв рішення звернутися до головних комітетів із проханням рекомендувати Верховній Раді невідкладно розглянути і прийняти за основу та в цілому проекти законів:

- «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» (№3286);

- «Про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» (№ 3287);

- «Про внесення змін до пункту 9 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» (№3288);

- «Про внесення змін до Закону України «Про Вищий антикорупційний суд» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» (№3299);

- «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» у зв'язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування  окремих  категорій  кримінальних  правопорушень» (№3375).

У свою чергу проект Закону «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо усунення термінологічних неузгодженостей» (№3287-1) Комітет пропонує відхилити.

Більшість членів Комітету підтримали рішення рекомендувати Верховній Раді включити до порядку денного третьої сесії Верховної Ради України ІХ скликання проекти законів:

- «Про внесення змін до статті 86 Закону України «Про прокуратуру» щодо забезпечення права на перерахунок пенсій працівникам органів прокуратури» (№3325);

- «Про внесення змін до статті 188-19 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати» (№3354);

- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо покращення можливостей для надання професійної правової допомоги та вдосконалення порядку складення протоколів про адміністративне правопорушення за порушення права на інформацію)» (№3265);

- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку складення протоколів про адміністративне правопорушення за порушення права на інформацію» (№ 3327).

 

 

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

26 квітня 2024 09:50
25 квітня 2024 16:05
24 квітня 2024 14:54
23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54