Член Постійної делегації Верховної Ради України у Парламентській асамблеї Організації Чорноморського економічного співробітництва Іван Кириленко, представлячи доповідь під час 47-о засідання Комітету ПАЧЕС з економічних, торговельних, технологічних і екологічних питань, що відбулося в Анталії (Туреччина), нагадав, що на попередньому засіданні в Єревані у березні 2016 року, за пропозицією української делегації, Комітет прийняв рішення розглянути дану тему.

«Насамперед хочу зазначити, що ПАЧЕС завжди надавала важливого значення питанню іноземних інвестицій в контексті економічного розвитку держав-членів. У Рекомендації 38/1999 «Про залучення і захист інвестицій в Чорноморському регіоні» Асамблея закликає «створити сприятливе інвестиційне середовище за рахунок ефективного усунення перешкод на шляху іноземних інвестицій». У Рекомендації 101/2008 «Іноземні інвестиції та економічний розвиток держав-членів ЧЕС» Асамблея «підтверджує свою прихильність зміцненню регіонального співробітництва, спрямованого на створення належного інвестиційного клімату при вдосконаленні законодавчої бази».

Іван Кириленко зазначив, що з моменту свого створення Організація ЧЕС визначила залучення інвестицій одним із пріоритетних завдань своєї діяльності. «Особливо хочу підкреслити, що глибоку і різнобічну інформацію для підготовки документа надали національні делегації Вірменії, Азербайджану, Болгарії, Греції, Молдови, Румунії, Сербії, Туреччини та України».

Він повідомив, що національні звіти свідчать про те, що іноземні інвестиції є високоякісним додатковим джерелом для розширення капіталу, реалізації інвестиційних програм і проектів, які забезпечують піднесення економіки, а також насичення внутрішнього ринку конкурентоспроможними послугами і товарами, дозволяють впроваджувати прогресивні технології, сучасні методи маркетингу та управління, а також ноу-хау. «Все це супроводжується підвищенням кваліфікації персоналу, який ефективно використовує різні новітні технології, міжнародні контракти, ринкові механізми тощо. Це також дозволяє прискорити формування в національній економіці сприятливого інвестиційного клімату, який стимулює діяльність вітчизняних і зарубіжних інвесторів та прискорює процес інтеграції економіки в світове господарство, розвиває ефективні процеси інтеграції», - сказав Іван Кириленко і додав: «Країни-члени ОЧЕС чітко розуміють, що механізм залучення іноземних інвестицій безпосередньо залежить від законодавчої бази країни, яка залучає дані інвестиції, бо без конкретно закріплених у законодавстві відносин між державою та іноземним інвестором є занадто високі ризики для інвестування. Тому в кожній державі формується спеціальна державна політика для залучення іноземних інвестицій, яка повинна здійснюватися послідовно, за планом».

Член Постійної делегації Верховної Ради зауважив, що міжнародна інвестиційна політика займає важливе місце в економічній політиці кожної країни-члена ЧЕС: «При формуванні цієї політики держави керуються своїми макроекономічними показниками, обсягами і структурою ВВП, капіталовкладень та іноземних інвестицій з урахуванням своїх критеріїв економічної безпеки, визначаються пріоритети для іноземних капіталовкладень і принципи їх збільшення, а також враховуються сучасні тенденції міжнародного руху капіталу».

Іван Кириленко констатував, що «в ряді країн регіону ефективно реформується державний сектор, відносини власності, застосовуються механізми приватного і державного партнерства, змінюється законодавча система, щоб громадяни будь-якої країни мали можливість вирішувати всі питання через незалежні суди, бо головними перешкодами в процесі залучення іноземних інвестицій є корупція і безкарність, нестабільність банківської системи, низький рівень розвитку бізнес-середовища і культури роботи з іноземними інвесторами». «І навпаки, сприятливий інвестиційний режим країни є одним із найважливіших критеріїв рівня розвитку економіки, що стимулює надходження іноземних капіталів у рамках, визначених економічною доцільністю і міжнародною конкурентоспроможністю», - додав він.

За словами Івана Кириленка, «незважаючи на відмінності в практиці наших країн, є низка загальних моментів, зокрема забезпечення більшої збалансованості та узгодженості, схожі підходи до розв’язання проблем, що виникають у зв’язку з конкретними положеннями міжнародних інвестиційних угод, у тому числі сталого розвитку, захисту навколишнього середовища, охорони праці та прав людини». «Необхідність забезпечення балансу між захистом прав інвесторів за кордоном і збереженням простору для маневру в сфері державної політики на національному рівні є найважливішою для країн, які є одночасно імпортерами та експортерами міжнародних інвестицій», - сказав парламентарій і зауважив, що у цьому зв’язку «найголовнішими є норми міжнародних договорів, які застосовуються при необхідності регулювання на міжнародному рівні». Іван Кириленко підкреслив, що міжнародні угоди і багатосторонні конвенції спрямовані на більш тісну економічну роботу, на захист і заохочення іноземних інвестицій, тобто є всі передумови для того, щоб цей регіон став перспективним і процвітаючим, бо геополітично він на межі найінтенсивніших потоків ресурсів і товарів із заходу на схід і з півночі на південь.

При цьому Іван Кириленко зауважив, що геополітичне становище у регіоні залишається складним: з перспективного перетворюється в депресивний. «Продовжують діяти жорсткі економічні санкції і контрсанкції. Невизначеність економічних перспектив у деяких країнах регіону викликає відтік капіталу і зниження обсягу міжнародного інвестування», - сказав український парламентарій і наголосив: «Це цілком очікувана реакція світової спільноти на грубе нехтування Росією міжнародного права, анексію Криму, озброєну інтервенцію і розпалювання сепаратизму на Донбасі».

«Про які інвестиції під час війни може йти мова?! Вихід там, де вхід! Негайне виведення російських військ, озброєнь і техніки з території України, відновлення суверенітету, кордонів і територіальної цілісності нашої країни! Іншого не дано! Лише після відновлення стабільності і миру в регіоні на основі суворого дотримання міжнародного права і укладених договорів люди можуть вільно зітхнути, а економіка і інвестиції – процвітати», - підкреслив Іван Кириленко.

Він зауважив, що у подальшому, реалізуючи цілі і завдання Чорноморського Економічного Співробітництва, необхідно створювати і підтримувати сприятливі умови для інвесторів держав – членів, які здійснюють інвестування на територіях цих держав, і таким чином сприяти економічному зростанню в регіоні. «Кожна країна повинна забезпечити відкритість і доступність законодавства своєї держави, що регулює інвестиційну діяльність, а також справедливий і рівноправний режим інвестицій», - зазначив Іван Кириленко і наголосив, що «політика посилення міжнародної інвестиційної діяльності в Чорноморському регіоні є одним із основних рушійних сил процесу сталого розвитку, стабільності і процвітання».

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

26 квітня 2024 16:20
26 квітня 2024 09:50
25 квітня 2024 16:05
24 квітня 2024 14:54
23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23