Комітет з питань цифрової трансформації рекомендує прийняти Закон про захист персональних даних

Інформаційне управління
05 серпня 2022, 12:37

За результатами засідання Комітету з питань цифрової трансформації 03 серпня 2022 року, народні депутати, члени Комітету розглянули проект Закону України № 5628 про захист персональних даних, підготовлений Комітетом до повторного першого читання.

Законопроект розроблено для того, щоб чинне законодавство України в сфері захисту персональних даних привести у відповідність до міжнародних стандартів у цій сфері, які передбачені Конвенцією 108 та GDPR. Крім того, документ врегульовує правові відносини, пов'язані з обробкою персональних даних і підвищує рівень захисту конституційного права на повагу до приватного життя.

Зокрема, проект Закону передбачає:
•    приведення термінології у відповідність до нових міжнародних стандартів;
•    деталізацію та більш зрозуміле формулювання принципів обробки персональних даних;
•    чітке формулювання підстав обробки персональних даних;
•    прозорі вимоги до згоди на обробку персональних даних, які дозволять уникнути зловживань та маніпуляцій; 
•    розширення прав суб’єктів персональних даних і механізм їх реалізації;
•    визначення обов’язків контролера й оператора персональних даних; 
•    порядок повідомлення про витік персональних даних;
•    інститут відповідальної особи з питань захисту персональних даних;
•    відповідальність та санкції за порушення права на захист персональних даних.

Члени Комітету рекомендують Верховній Раді України розглянути у повторному першому читанні нову редакцію даного законопроекту, підготовлену Комітетом. За результатами її розгляду, прийняти проект Закону за основу.

Також народними депутатами розглянуто законопроект № 7486 про внесення змін до деяких законів України щодо покращення управління у сфері електронних комунікацій, підготовлений до другого читання.

Проект Закону було доопрацьовано з урахуванням пропозицій і зауважень, що надійшли, та підготовлено порівняльну таблицю законопроекту, яка містить 40 пропозицій і поправок.

У результаті обговорення члени Комітету рекомендують Верховній Раді України прийняти законопроект у другому читанні та в цілому як закон з необхідними техніко-юридичними правками.

Нагадаємо, що ключовими завданнями законопроекту є:
- забезпечення сталого функціонування електронної комунікаційної мережі держави;
- внесення змін до деяких законів України для приведення норм у відповідність;
- покращення управління у сфері електронних комунікацій у мирний та воєнний часи.

Крім того, на засіданні було розглянуто проект Закону № 7487 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення умов для розвитку та відновлення електронних комунікаційних мереж, підготовлений до другого читання.
Законопроект було доопрацьовано з урахуванням пропозицій і зауважень, що надійшли, та підготовлено порівняльну таблицю законопроекту, яка містить 28 пропозицій і поправок.

Після обговорення члени Комітету рекомендують Верховній Раді України прийняти законопроект у другому читанні та в цілому як закон з необхідними техніко-юридичними правками.

Даний проект Закону забезпечує умови для розвитку і відновлення зв’язку під час дії воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та у післявоєнний час. Члени Комітету вважають, що унормування прав й обов’язків сторін з питань доступу до інфраструктури зараз актуальне і буде актуальним після завершення війни, оскільки на окремих територіях країни буде потреба у продовженні активного відновлення зв’язку.

Водночас у ході засідання Комітету народні депутати розглянули проект Постанови № 7590 про необхідність застосування обмежувальних заходів (санкцій) до постачальників послуг, пов’язаних з оборотом віртуальних активів, які співпрацюють із банками Російської Федерації та Республіки Білорусь і рекомендують прийняти її.

Члени Комітету зазначили, що прийняття Постанови сприятиме зменшенню реальних і потенційних загроз національним інтересам, інформаційній безпеці, суверенітету й територіальній цілісності України, а також запобіганню ухиленню від раніше введених санкцій. Виявлені та заблоковані (на виконання цієї Постанови) активи можуть бути використані для відновлення України.