17 листопада 2021, 10:03
16 листопада відбулося засідання Комітету з питань антикорупційної політики, на якому було розглянуто питання впровадження антикорупційної програми Міністерством інфраструктури та ймовірні корупційні ризики в діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті (ДСБТ) при здійсненні повноважень з контролю за оформленням та видачею дозвільних документів на проведення, здійснення пасажирських, вантажних перевезень та дотримання габаритно-вагових норм.
Як зазначила Голова Комітету з питань антикорупційної політики Анастасія Радіна, бізнес і громадяни у своїх зверненнях повідомляють про ряд корупційних проблем, які стосуються сфери відання Міністерства інфраструктури та ДСБТ, а саме:
- продовжується здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів у «ручному», а не автоматичному режимі, що дає можливість отримувати корупційні винагороди від порушників;
- наявність штучного дефіциту дозволів на вантажні перевезення за кордон сприяє незаконній торгівлі такими дозволами, а відсутність належного контролю - до використання фальсифікованих документів;
- утворилася штучна монополія на ринках сертифікації ввезення автомобілів і проходження технічного огляду для комерційного транспорту.
Заступник Міністра інфраструктури Мустафа Найєм визнав наявність вказаних проблем і, зокрема, поінформував, що, на даний момент, працюють 23 автоматичні станції габаритно-вагового контролю із 50-ти вже побудованих. До кінця року планується збудувати 100 станцій і 50 із них сертифікувати і ввести в експлуатацію.
«Цього не достатньо, щоб покрити всю країну, але достатньо для того, щоб покрити великі транспортні артерії», - сказав він, а також розповів про проблеми, з якими стикається Міністерство під час введення в експлуатацію станцій.
Мустафа Найєм також зазначив, що вирішується питання цифровізації стаціонарних мобільних станцій габаритно-вагового контролю.
Заступник Міністра наголосив: «Головна мета діяльності станцій контролю не заробіток на штрафах, а збереження доріг».
Що стосується видачі книжок Європейської конференції міністрів транспорту (ЄКМТ), які дають можливість багаторазового проїзду за кордон, Мустафа Найєм запевнив, що зараз всі комісії з розподілу ЄКМТ відбуваються під відеонаглядом і коефіцієнт, за яким визначається їх кількість, визначається прозоро.
Заступник Міністра також зауважив, що новий голова ДСБТ
був призначений минулого тижня і планується реорганізація служби.
У свою чергу, Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Євген Зборовський поінформував учасників засідання про діяльність служби, наявні корупційні ризики і шляхи їх подолання.
Зокрема, за його словами, планується мінімізувати вплив людського фактору при видачі ліцензій і дозволів для перевізників, запустивши електронну систему «Шлях». Запровадження цієї системи також вирішить проблему із накопиченням окремими перевізниками невикористаних дозволів на вантажні перевезення за кордон.
Євген Зборовський наголосив: «На тих напрямках діяльності, де не можна прибрати людський вплив, зокрема, це рейдові перевірки, планується його максимально контролювати».
Члени Комітету обговорили з представниками виконавчої влади можливі шляхи співробітництва у питаннях боротьби з корупцією, а також сприяння налагодженню кращої взаємодії між державними органами.
За результатами розгляду даного питання Комітет підготує проект рішення, яке буде ухвалене на наступних засіданнях.