16 листопада відбулося засідання Комітету з питань антикорупційної політики, на якому було розглянуто питання впровадження антикорупційної програми Міністерством інфраструктури та ймовірні корупційні ризики в діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті (ДСБТ) при здійсненні повноважень з контролю за оформленням та видачею дозвільних документів на проведення, здійснення пасажирських, вантажних перевезень та дотримання габаритно-вагових норм.

Як зазначила Голова Комітету з питань антикорупційної політики Анастасія Радіна, бізнес і громадяни у своїх зверненнях повідомляють про ряд корупційних проблем, які стосуються сфери відання Міністерства інфраструктури та ДСБТ, а саме:

- продовжується здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів у «ручному», а не автоматичному режимі, що дає можливість отримувати корупційні винагороди від порушників;

- наявність штучного дефіциту дозволів на вантажні перевезення за кордон сприяє незаконній торгівлі такими дозволами, а відсутність належного контролю - до використання фальсифікованих документів;

- утворилася штучна монополія на ринках сертифікації ввезення автомобілів і проходження технічного огляду для комерційного транспорту.

Заступник Міністра інфраструктури Мустафа Найєм визнав наявність вказаних проблем і, зокрема, поінформував, що, на даний момент, працюють 23 автоматичні станції габаритно-вагового контролю із 50-ти вже побудованих. До кінця року планується збудувати 100 станцій і 50 із них сертифікувати і ввести в експлуатацію.

«Цього не достатньо, щоб покрити всю країну, але достатньо для того, щоб покрити великі транспортні артерії», - сказав він, а також розповів про проблеми, з якими стикається Міністерство під час введення в експлуатацію станцій.

Мустафа Найєм також зазначив, що вирішується питання цифровізації стаціонарних мобільних станцій габаритно-вагового контролю.

Заступник Міністра наголосив: «Головна мета діяльності станцій контролю не заробіток на штрафах, а збереження доріг».

Що стосується видачі книжок Європейської конференції міністрів транспорту (ЄКМТ), які дають можливість багаторазового проїзду за кордон, Мустафа Найєм запевнив, що зараз всі комісії з розподілу ЄКМТ відбуваються під відеонаглядом і коефіцієнт, за яким визначається їх кількість, визначається прозоро.

Заступник Міністра також зауважив, що новий голова ДСБТ був призначений минулого тижня і планується реорганізація служби.

У свою чергу, Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Євген Зборовський поінформував учасників засідання про діяльність служби, наявні корупційні ризики і шляхи їх подолання.

Зокрема, за його словами, планується мінімізувати вплив людського фактору при видачі ліцензій і дозволів для перевізників, запустивши електронну систему «Шлях». Запровадження цієї системи також вирішить проблему із накопиченням окремими перевізниками невикористаних дозволів на вантажні перевезення за кордон.

Євген Зборовський наголосив: «На тих напрямках діяльності, де не можна прибрати людський вплив, зокрема, це рейдові перевірки, планується його максимально контролювати».

Члени Комітету обговорили з представниками виконавчої влади можливі шляхи співробітництва у питаннях боротьби з корупцією, а також сприяння налагодженню кращої взаємодії між державними органами.

За результатами розгляду даного питання Комітет підготує проект рішення, яке буде ухвалене на наступних засіданнях.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

19 грудня 2025 12:54
19 грудня 2025 12:16
19 грудня 2025 11:50
19 грудня 2025 11:32
19 грудня 2025 10:42
19 грудня 2025 10:15
18 грудня 2025 15:17
18 грудня 2025 14:34
18 грудня 2025 14:07
18 грудня 2025 10:38